یادداشت هفته روزنامه الکترونیک 57 "کابینه تعمیری" :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




 

هفته گذشته شاهد تغییرات گسترده ای در کابینه وزرای دولت تدبیر و امید بودیم، تغییرات دقیقه نودی که تنها تقلای آقای روحانی برای استمرار دولتش را نشان می دهد و از تغییرات کارآمد اقتصادی برای خروج از وضعیت نابسامان فعلی، تهی است.

 

وضعیتی که کارخانه ها و تولیدی ها یکی پس از دیگری به 14 هزار کارخانه ورشکسته امثال کارخانه های ارج و ذوب آهن اصفهان و آزمایش و پارس الکتریک ... می پیوندند. اقدامات دولت به قدری جالب است که وزیری که معتقد است حتی مدیران را هم باید از خارج وارد کنیم، جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی می شود.

 

پس از احساس خطر دولت کریمه از محک خوردن وزرایش در مجلس، روش استعفای نیمه محترمانه را در پیش گرفتند درحالی که نامه ی استعفای وزرا از یک برکناری در پشت پرده خبر میدهد ، از طرفی وزیر علوم در حالی اوقات خود را سپری می کند که رشد علمی کشور با کاهش روبرو بوده است، دانشجویان بورسیه پا سوز اقراض سیاسی گشتند و هنوز تکلیفشان مشخص نشده است، قانون سنوات کماکان برای ورودی های 93 بر قرار است، حضور مجرمان سیاسی در دانشگاه ها و بدتر از همه اینها توجه ویژه به تشکل هایی که در اخبار مشاهده می شود که علنا قانون اساسی را زیر پا می گذارند و راست راست در دانشگاه قدم می زنند.

 

از اقدامات اخیر دولت می توان اینطور برداشت کرد که آقای روحانی با این استعفاها تبلیغات انتخاباتی خود را از هم اکنون کلید زده است، استعفاهایی همچون استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که خیلی زودتر باید صورت می گرفت تا حداقل فضای جامعه بدتر از این که هست نشود، نه چند ماه قبل از انتخابات که شائبه خواباندن صوری صدای منتقدین را به همراه داشته باشد.

 

احتمالا وزیر اقتصاد، وزیر صنعت و معدن و وزیر علوم طعمه هایی برای استیضاح در مجلس هستند تا بلکه از این طریق حسن روحانی با مظلوم نمایی انتخاباتی بتواند کلید شروع فعالیت های خود را فشار دهد.

 

محمدجواد زارعی

دبیر جامعه اسلامی صنعتی قم

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۸

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی