درباره جاد :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




جامعه اسلامی چیست و چه می کند؟

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان در مهر ماه سال 1368 به همت جمعی از دانشجویان ولایت­مدار پس از طی روند قانونی در تهران آغاز به کار کرد؛ ضرورت فعالیت منسجم دانشجویان انقلابی و ولایت­محور از یک سو و انحصار­­گرایی انجمن­های اسلامی به مرکزیت تحکیم وحدت از سوی دیگر، مقدمات تاسیس جامعه اسلامی دانشجویان را فراهم نمود. تاسیس جامعه اسلامی - همان­طور که در اساسنامه آن ذکر شده است- برای نیل به اهداف بالای "تعمیق فرهنگ و معارف اسلامی، رشد بینش سیاسی و انقلابی، تقویت روحیه ی مسئولیت پذیری و گسترش مشارکت مدنی دانشجویان در راستای پرورش نیروهای توانمند در جهت تحقق آرمان های اسلام ناب محمدی(ص) بر اساس دیدگاه های حضرت امام خمینی (ره) و ولی­فقیه زمان، بهره­گیری از توانمندی اعضای اتحادیه در راستای آئیین و میثاق مشترک و منافع ملی و برقراری ارتباط سازنده با تشکل های دانشگاهی  در سطوح ملی، منطقه ای و بین­المللی، در چارچوب منافع نظام اسلامی" می باشد.

پس از گسترش فعالیت های جامعه اسلامی دانشجویان (جاد) در سطح دانشگاه های کشور، اولین کنگره این تشکل دانشجویی در سال 1375 با پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی رؤسای وقت قوای مقننه و قضائیه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد. همچنین مقام معظم رهبری در دیدار اختصاصی اعضای جامعه اسلامی دانشجویان با معظم له در بهمن ماه ۱۳۸۳ فرمودند: «من تشکل شما را هم که دوست می دارم، به خاطر همین است، این جهت گیری درست را که با رفت و آمد انسانها و سلائق مختلف این جهت گیری عوض نمی شود، این را مغتنم بشمارید.»    

                                                                                                                                  

هم اکنون دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان در بیش از پنجاه دانشگاه و بیش از 20 استان کشور و زیر نظر شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان مشغول به فعالیت هستند. دفتر جاد صنعتی قم نیز یک سال پس از تاسیس این دانشگاه و در اواخر سال 1388 با پیگیری چند نفر از دانشجویان دغدغه مند و فعال فرهنگی آغاز به کار کرد و به دلیل حجم بالای فعالیت ها به سرعت توانست اعتماد و استقبال دانشجویان دانشگاه را به خود جلب کند.

اعضای شورای مرکزی جاد صنعتی قم طی انتخاباتی، با رای مستقیم اعضای جامعه اسلامی و به مدت یک سال انتخاب می شوند. واحد های دفتر جاد صنعتی قم که زیر نظر دبیر تشکل فعالبت می کنند عبارتند از:

واحد آموزش، واحد تشکیلات، واحد خواهران، واحد روابط عمومی، واحد سیاسی، واحد علمی-صنفی و واحد فرهنگی.

 

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم دست همکاریِ شما دانشجوی فعال فرهنگی، سیاسی و علمی را به گرمی می فشرد و پذیرای ایده های شماست، چرا که این تشکل بدون فعالیت های دانشجویان کاری از پیش نخواهد برد.

 

 از خداوند متعال درخواست می کنیم تا به همه ما توفیق عمل به دانسته هایمان را عطا فرماید.