برگزاری نشست "بازی های رایانه ای ، از تقلید تا تولید" توسط جاد صنعتی قم :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ





نشست "بررسی بازی های رایانه ای ، از تقلید تا تولید"  چهارشنبه شب با حضور مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سالن آمفی تئاتر شهید آخوندی برگزار شد. در این نشست که به همت دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در این دانشگاه برگزار شد به بررسی تاثیرات بازی های رایانه ای ساخت غرب بر جوانان مسلمان و ایرانی پرداخته شد.

مهمان این نشست  ، دکتر بهروز مینایی ، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای بود . ایشان فارغ التحصیل دانشگاه میشیگان و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت تهران می باشند.

دکتر بهروز مینایی در سخنان خود ساخت بازی رایانه ای را به منظور مقابله با هجمه تولیدات بازی رایانه ای معارض ارزش های اعتقادی در غرب ، ضروری بیان کرد و تفکر برخی که اساسا بازی رایانه ای را محکوم دانسته و معتقد به بازی های سنتی صرف اند  مایه تعجب دانست.

مینایی بازی رایانه ای را به عنوان یکی از بهترین ابزار های درمان آموزش ، مدیریت و ترقی در میان نوجوانان و جوانان برشمرد و  آن را زمینه ساز رشد اجتماعی این اقشار دانست.

وی رواج خشونت ، ترس ،  جاذبه های جنسی ، افسردگی ، اهانت به مقدسات و خصوصا حمله به ارزش های  اسلامی ، شیطان پرستی ، سحر و جادو ، و سایر عقاید صهیونیستی را برخی از اهداف این بازی ها برشمرد و مقابله به مثل جمهوری اسلامی ایران توسط تولید بازی های بومی و دفاع از ارزش ها و هویت اسلامی و ایرانی را مطالبه ی مردم و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)  از بنیاد ملی بازی ها رایانه ای و بازی سازان دانست.

دکتر مینایی تلاش برای راه اندازی کارگاه بازی های رایانه ای در مدرسه عالی هنر قم در ماه جاری را در جهت زمینه سازی برای تحقق هر چه بیشتر ارزش ها و نمادهای اسلامی در بازی های رایانه ای ساخت ایران قلمداد کرد .

وی نقش دانشجویان در طراحی و ساخت بازی های رایانه ای را نقشی ضروری دانست و تولید اکثر بازی های رایانه ای ساخته شده تاکنون را مرهون تلاش گروهی دانشجویان علاقه مند به این امر دانست.

دکتر بهروز مینایی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره امکان فعالیت در زمینه بازی های رایانه ای ، این فعالیت را یک تکنیک بین رشته ای معرفی نمود که از یک سو ، نیازمند دانشجویان رشته های هنر مانند نمایشنامه نویسی ، گرافیک و انیمیشن و از سوی دیگر نیازمند مهندسین نرم افزار و برنامه نویسی می باشد.  وی در همین زمینه از افزودن 3 واحد درس اختیاری در مقطع کارشناسی رشته مهندسی نرم افزار کامپیوتر تحت عنوان game product  و نیز  تخصص بازی های رایانه ای در مقطع کارشناسی ارشد در آینده نزدیک خبر داد و آمادگی بنیاد ملی بازی های رایانه ای را برای ایجاد استودیوی ساخت بازی های رایانه ای در دانشگاه های متقاضی اعلام کرد. وی هم چنین از حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای از ایده های دانشجویان ،  سخن گفت و افزود : متقاضیان برخورداری از حمایت های بنیاد می توانند ایده های خود را در فرم مخصوص موجود در سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، به بنیاد ارائه نمایند.

گفتنی است  بازی "میرمهنا" - نخستین بازی رایانه ای ملی- که چندی پیش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد ملی های بازی های رایانه ای رو نمایی شد ، حاصل تلاش چند ماهه تعدادی از دانشجویان این مرز و بوم می باشد.

 + متن خبر در سایت جادنیوز

سلام دوست گرامی ، با یک مطلب جدید بروز هستم ، فرصت داشتید خوشحال می شوم یک سری بزنید. پیروز باشیدآدرس وبلاگ چشمه ریگی | http://blog.cheshmehregi.com

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی