صادق پور : ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه دغدغه رهبری است. :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسن صادق‌پور یکشنبه شب در نشست خبری تشکل‌های فعال دانشجویی قم که با هدف بررسی مطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در کشور زیاد حرف می‌زنیم اما کمتر عمل می‌کنیم.
وی با بیان اینکه از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری شیرین شدن آب قم بود، تصریح کرد: مشکل شیرین شدن آب قم بهتر نشده است و هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و این آب بی‌کیفیت است و در رسانه‌ها طوری به مردم کشور القا شد که قمی‌ها آب گوارا دارند می‌نوشند.
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه اهتمام به صنایع دستی به ویژه فرش قم از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در سفر سال گذشته به قم بود، افزود: مسئولان باید پاسخگو باشند که چه حرکت جهادگونه‌ای در توسعه فرش قم داشته‌اند.  
صادق‌پور با تاکید بر اینکه از دیگر مطالبات رهبری در قم توسعه معماری اسلامی بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه حرکتی در این راستا مشاهده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند در مناطق محروم باید حرکت جهادگونه صورت گیرد، اضافه کرد: متاسفانه شاهد وضعیت سابق هستیم و خدمات آموزشی و بهداشتی که رهبری از مسئولان مطالبه کردند هنوز به جایی نرسیده است.
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه اگر در حوزه علمیه تحول محتوایی حادث شد بود، شاید در ارتباط حوزه و دانشگاه تجدید نظر می‌شد، اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه آنگونه که باید و شاید کار نشده است و این در حالی است که مسئله وحدت حوزه و دانشگاه از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

----------------------------------------------------------------------------------------

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از قم، محمد حسن صادق پور شب گذشته در نشست تشکل‌های فعال دانشجویی قم که در سالگرد سفر رهبر انقلاب به قم و با هدف بررسی مطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان در سازمان بسیج دانشجویی استان قم برگزار شد، گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی از اواخر سال گذشته تشکلی به نام جنش آرمانخواه تشکیل و اساسنامه آن را به تصویب دانشگاه رساندیم که صرفا وظیفه این جنبش برطرف کردن موانع برگزاری این کرسی ها و راه اندازی این جلسات بود.

 

وی با اشاره به نواقص آئین نامه های وزارت علوم برای برگزاری کرسی های آزاد اندشی افزود: زیر ساخت های اجرایی این آئین نامه در  دانشگاه ها مهیا نیست و باید بومی سازی شده سپس به مرحله اجرا در آید.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم تصریح کرد: از اواخر اردیبهشت ماه امسال پیگیر برگزاری اولین جلسه کرسی های آزاد اندیشی بودیم که متاسفانه هر بار با یکی از مصلحت اندیشی های مسئولان دانشگاه برخوردیم که البته با توجه به سر کار آمدن رئیس جدید دانشگاه و آغاز سال تحصیلی جدید تلاش های خود را برای رسیدن به این هدف مجددا آغاز کرده ایم.

 

صادق پور با اشاره به فعالیت های جامعه اسلامی در راستای همگرایی تشکل های دانشجویی استان قم بیان داشت: ما قبل از فرمایش مقام معظم رهبری در 11 رمضان امسال از تشکل های استان برای ایجاد مجمع هماهنگی و همگرایی دعوت کرده و صحبت های مفصلی در این زمینه شد ولی متاسفانه باید کم کاری خود تشکل ها را هم در ایجاد رسمی این مجمع قبول کنیم.

 

وی در ادامه با انتقاد از مسئولان دانشگاه ها در عدم حمایت از راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی و عملکرد برخی از برنامه های صدا و سیما در فهم اشتباه از هدف و نحوه برگزاری این کرسی ها، عملی شدن این مطالبه مقام معظم رهبری را تنها بر عهده تشکل های فعال و دلسوز انقلابی عنوان کرد و ادامه داد: امروز هم برای عملی کردن این مطالبه رهبری دیر است و باید طوری عمل کنیم که تا قبل از انتخابات آخر سال بتوانیم خروجی مناسبی از برگزاری کرسی ها در دانشگاه های استان بگیریم.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم در پایان شیرین شدن آب قم، اهتمام به صنایع دستی به ویژه فرش، توسعه معماری اسلامی، ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی در مناطق محروم و ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه را از دیگر دغدغه های مهم مقام معظم رهبری در سفر به استان قم برشمرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد همت مضاعف مسئولان در تسریع رسیدگی به این امور مهم استان باشیم.

+ متن خبر در فارس

+ متن خبر در شبکه خبری دانشجو

 

 

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت دوست گرامی:دوست عزیز از این پس مطلب شما نیز به صورت خودکار هفتگی به 200 نفر به صورت خودکار ارسال خواهد گردید.اگر مایل باشید.و اگر مایل باشید مطلب شما برای بحث و گفتگو و برای شنیدن هر جوابی امکان خواهد داشت.http://www.jabrail.tkبدین صورت به وبلاگ بالا رفته و در اینجا عضو شوید و وارد وبلاگ گردید و سپس به محل گفتمان مراجعه نمایید حال به بخش پر بازدید ترین ها مزاجعه نمایید و گفتمان را انتخاب کنید. سپس مطلب خود را ثبت نمایید.از این پس مطلب شما به صورت خود کار در صفحه اول وب قرار خواهد گرقت و هر روز افراد زیادی از آن بازدید خواهند نمود و پاسخ خواهند داد . شاید امیدی برای توفیق روز افزون من و شما باشد.اگر نیز مایل نیستید لطفا به وب مراجعه نمایید و از مطالب موجود استفاده نمایید و با نظرات خود نویسنده مطالب را  برای بهبود بهتر آنها یاری نمایید.با تشکر و سپاس فراوانیه دوست

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی