بیانیه دانشجویان استان قم در حمایت از تسخیر لانه جاسوسی انگلیس :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




بسم الله الرحمن الرحیم


دانشجویان مسلمان و انقلابی ایران در سومین روز محرم الحرام ، به تاسی از سرور و مقتدای شیعیان ، اباعبدالله الحسین علیه السلام ، تجمعی خودجوش علیه اقدامات انگلیس جنابتکار برگزار نمودند و در اقدامی نمادین جاسوسخانه آن کشور را برای ساعاتی به تسخیر خود درآوردند.

همگان می دانند انگلیس از سالیان دور نظر به خاک میهن عزیزمان داشته است و تاکنون از هیچ اقدام ظالمانه ای در راه منافع استکبارجویانه و استعماری  خود در حق ایران و ایرانیان فرو گذار نکرده است.

حافظه تاریخی ملت ایران هرگز دخالت های آشکار و پنهان انگلستان در مقاطع مختلف زمانی را از یاد نخواهد برد.  دخالت نظامیان انگلیس در امور ایران ، حمایت مالی از دشمنان ایران ، سو استفاده از ایران به عنوان پلی به سوی استعمار هند ، فریب حاکمان ایران و امضای قرار دادهای استعماری نظیر قرارداد 1919 و دخالت در شورای ملی  به طور آشکار تا قبل از کودتای 28 مرداد و دخالت و نفوذ در مهره چینی های حکومت و قرار دادن افراد نفوذی فراماسون در دولت های ایران قبل از انقلاب ، همه و همه برگ هایی از حقایق تاریخ کشور ایران اند که با دخالت انگلیس عجین شده است.

برکت انقلاب اسلامی و نهضت امام امت ، آن چنان ضربه ای به حیثیت استکبار وارد کرد که ابهت بریتانیای کبیر فروریخت و روباه پیر دیگر به خود جرئت اقدامات مستقیم  در حکومت ایران را نداد. اما این کشور پس از انقلاب همچنان به شیطنت های خود در ایران  ادامه داد . حمایت از عراق متجاوز در هشت سال دفاع مقدس  ، حمایت از گروهک های تروریستی کشور ، دخالت سازمان جاسوسی انگلیس mi6  در ترور ایرانیان و اندیشمندان ایران ، اجازه پناهندگی به مخالفان نظام ایران و دخالت در تحریم های یک جانبه علیه ایران  از جمله این اقدامات است.

نمونه ی بارز این اقدامات در فتنه سال 88  کمک مالی و رسانه ای انگلیس از جریان فتنه  و حمایت از اقدامات معارضان نظام و هم چنین پشتیبانی از تشدید تحریم ها علیه ایران  نیز قابل مشاهده بود  .

انگلیس و سایر دول استکباری فرصت ایجاد شده پس از انتخابات سال 88 را طبق محاسبات خود فرصتی مناسب برای کودتا علیه ایران و سرنگونی نظام ایران دیدند و دست چدنی خود را که در سال های پس از انقلاب در پوشش مخملین پنهان کرده بودند را نمایاندند.که حضور امت حزب الله در حمایت از نظام خصوصا 9 دی این تفکر خام را ابطال نمود و انگلیس رابه عنوان حامی اصلی جریان فتنه دچار تشویش و شوک نمود.

دولت خبیث انگلیس هم اکنون نیز از پای ننشسته است و قطعا برنامه ریزی گسترده برای  فتنه گری و تفرقه انگیزی در کشور در برهه های مختلف زمانی از جمله انتخابات آتی مجلس است و در حرکات بدسگالانه خود منافع ملت ایران را به طور مستقیم نشانه رفته است. وقاحت انگلیس در ابراز خصومت به حدی رسیده است که جان ساورز مسئول عملیات های برون مرزی امنیتی-اطلاعاتی بریتانیا در اظهارت علنی و کاملا عامدانه، راهبرد دولت سلطنتی انگلیس را وارد ساختن ضربه های امنیتی و اطلاعاتی به کشورهای مخالف خود نظیر ایران توصیف می کند. بیاناتی که  وقاحت انگلیس در اعلام جنگ را می نماید و جالب آن که نهاد های بین المللی که بازیچه دست قدرت های سیاسی شده اند نه تنها چشم خود را بر روی این اعلام تخاصم می بندند بلکه با نقشه هایی انگلیسی – امریکایی قطع نامه ها و بیانیه هایی برای نقض گسترده حقوق بشر در ایران (!) صادر می نمایند.

حرکت روزهای گذشته جمعی از دانشجویان انقلابی بی شک سبب خوشنودی تمام آزادگان ، مظلومان و رنج کشیدگان از ظلم دموکراسی غربی گردید و سر آغازی بود تا شجاعت این قبیل اقدامات در سایر ملت های آزاده ایجاد گردد.

این حرکت هرچند نمادین ، اما  اقدامی بزرگ در به تصویر کشیدن اوج ذلت انگلیس و شکستن ابهت پوشالین این استعمارگر پیر بود. انگلیس  این روزها همچون دیگر هم پیمانانش با بحران جدی مشروعیت روبه روست و خیزش های ضد سرمایه داری مردم اروپا و امریکا  نشانگر این است که دولتمردان این کشورها امروز نه تنها نمایندگان اکثریت مردم کشورشان نیستند بلکه علیه 99 درصد مردم خود ، تمام تلاششان را برای پر کردن جیب یک درصد سرمایه دار و بنگاه ها و کارتل های اقتصادی به کار بسته اند.

انگلیس که هم اکنون در بدترین شرایط چه به لحاظ داخلی و چه به لحاظ بین المللی به سر می برد و بسیاری از هم پیمانان صاحب منابع اولیه و بازار فروش خود را نیز در جریان انقلاب های اسلامی کشورهای عربی از دست داده است ، هم اکنون می کوشد با دستمایه قرار دادن این اقدام دانشجویان به فرافکنی پرداخته و با تبلیغات وسیع رسانه های خود  این حرکت نمادین  را ابزاری برای کاستن از فشارهای داخلی و خارجی قرار دهد.

اما بازی های رسانه ای انگلیس برای مردم خود و دیگر کشورها کهنه شده است و جهان به خوبی می داند که اگر صحبت از نقض قوانین و کنوانسیون های بین المللی به میان آید انگلیس ، خود یکی از کشورهای یکه تاز در این مورد است. حضور نیروهای انگلیس در کشورهای منطقه و جنایات صورت گرفته در آن و حتی حملات مشابه به سفارت خانه های ایران در اسلو کپنهاک در دو سال اخیر، سفارت ایران در استرالیا، کانبرا حدود ده تا دوازده سال پیش که منتهی به غرامت دادن بابت کتک زدن کارمندان سفارت ایران شد، دفتر ایران در سازمان ملل ، سفارت ایران در لندن در سال 1990  و... نیز نمونه هایی از اقدامات خلاف قوانین بین المللی است که تاریخ آن را ثبت و ضبط نموده است.  این حرکت دانشجویان ایرانی که قصدشان یک ابراز خشم ساده بود که به دلیل مقاومت و برخورد سخت نیروی انتظامی به هیجان هایی کشیده شد در برابر نقض گسترده قوانین از سوی دولت انگلیس به شمار نمی آید.

سایر ملل اروپایی نیز رفتارهای به مراتب بدتر و غیر دیپلماتیک تری با ایران داشته اند که نمونه آن ها حمله به سفارت ایران در نروژ در سال 88 بوده است و همین دولت ها امروز اقدام خودجوش دانشجویان ایران را غیر دیپلماتیک می دانند و سفرای ایران در کشورشان  احضار می نمایند !

دانشجویان استان قم این اقدام را در امتداد حرکت دانشجویان مسلمان پیرو خط امام سال 58 در تسخیر لانه جاسوسی امریکا ارزیابی می نمایند و ضمن تقدیر از دانشجویان تسخیر کننده سفارت انگلیس حمایت کامل خود را از این اقدام انقلابی ابراز می دارند و به انگلیس هشدار می دهند که در صورت ادامه حرکات موذیانه و خصمانه علیه مردم ایران باید منتظر اقداماتی با شدت عمل به مراتب بیش از این باشید  و بدانید روزی که انگلیس با تمام هیمنه خود زیر فشار تظاهرات ملیونی توسط ملت انگلیس که به برکت صدور پیام انقلاب به عمق اروپا از ظلم دولتمردان خود آکاهی یافته اند ،  در هم بشکند دور نیست ...

دانشجویان قمی هم چنین ضمن تشکر از مجلس به خاطر تصویب طرح کاهش روابط با انگلیس توقع دارند ، دولت هر چه زودتر سفیر و عوامل سفارتخانه این کشور را از ایران اخراج نموده و از عربده های توخالی انگلیس هراسی به دل راه ندهد که وجود سفارتخانه انگلیس در ایران تاکنون کوچکترین خیری برای ملت ایران به همراه نداشته و نخواهد داشت.
ومکرو و مکرالله والله خیر الماکرین

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه پردیس قم دانشگاه تهران
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قم
بسیج دانشجویی دانشگاه قم
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قم
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قم

 

+ متن خبر در خبرنامه دانشجویان ایران

+ متن خبر در جاد نیوز

+ خبر در باشگاه خبرنگاران

+ خبر در نیوز

احسنتم ما مایل به همکاری در تمامی عرصه ها با بچه های خوب و ارزشی صنعتی قم هستیم ...خدا قوت نماینده انجمن اسلامی پردیس قم ( دانشگاه تهران )

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی