بیانیه دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون قطع رابطه با انگلیس :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




50 دفتر دانشگاهی جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون قطع ارتباط ایران با انگلستان بیانیه‌ای صادر کرد که متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
سال‌ها‌ست که ملت ایران طعم شیرین اخراج چپاول‌گران و قلدران عرصه سیاست بین‌الملل یعنی آمریکا را از خاک مقدس کشور خود چشیده است و هر سال که می‌گذرد این اقدام انقلابی و تاریخی یعنی تسخیر سفارت آمریکا و قطع رابطه با آن دولت جنایت‌کار را بیش از پیش ارج می‌نهد و به خاطر این حماسه با شکوه به خود می بالد. لیکن هنوز رد پای توطئه‌ساز و شوم بازوی دیگر صهیونیزم بین‌الملل یعنی انگلستان در کشور مشاهده می‌شود.

ردپایی که همیشه سر از صحنه‌های جنایت علیه منافع ملت ایران و البته علیه دین و مذهب ایرانیان مسلمان در می‌آورد. هرجا فتنه‌ای رخ داده است یک سرش بر می‌گردد به سفارت انگلستان که نمایندگی آمریکا و اسراییل را هم در ایران دارد و ظاهراً تلاش می‌کند تا خلا آن دو سفارتخانه را نیز پر کند!
 
حافظه تاریخی ملت ایران هرگز نگاه طمع‌آلود و خصمانه روباه پیر استعمار یعنی انگلستان را در طول تاریخ قرون اخیر و به ویژه پس از انقلاب اسلامی ایران فراموش نخواهد کرد. نه آن زمانی که با سایر رقبای خود کشور و منابع ملتش را بر سر سفره‌های اصحاب چپاول و غارت، تقسیم می‌نمودند و نه آن سالهای تاریکی که میرزا آقاخان‌های سرسپرده و خائن را به جای امیرکبیرهای ایران می‌نشاندند و نه 8 سالی که در جنگ تحمیلی به رژیم متجاوز عراق کمال خوش خدمتی نظامی و سیاسی برای جنایت علیه برادرانمان داشتند و البته رخدادهای 2سال گذشته را که با تمام قوای سیاسی، رسانه ای خود در فتنه 88 عملاً در جهت براندازی این نظام مقدس گام برداشت و پس از آن هم به پناهگاه و میزبان امن دشمنان نظام تبدیل شد که حقیقتاً رسم مهمان‌نوازی را در حق ضدانقلاب به احسن وجه ادا کرد!
 
انگلیس همان انگلیس سابق است، بلکه در خباثت‌های خود مدرن‌تر و پیچیده‌تر. حال که توطئه‌ها و کارشکنی‌ها آن عجوزه استعمارگر به حد اعلای خود رسیده است و امروز میزبان شایسته‌ای برای اتاق‌فکرهای اپوزیسیون جمهوری اسلامی است با این سوابق دولت استعمارگر انگلیس هیچ توجیهی برای ادامه فعالیت سفارت انگلستان در ایران نمی‌بینیم و به صراحت می‌گوییم که حتی یک روز تأخیر در تعطیلی این لانه جاسوسی دوم، یعنی 1 روز مهلت خرابکاری بیشتر و یک روز فرصت بیشتر برای توطئه.

دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان یکپارچه از تصمیم وکلای ملت مبنی بر اخراج سفیر انگلیس حمایت می‌کنند و اعلام می‌داریم که هر تهدیدی را با تهدید پاسخ می‌دهیم و اعلام می‌نماییم ملت ایران بیش از این تاب مشاهده تابلوی سفارت کشوری که بزرگ‌ترین خباثت‌ها و خیانت‌ها را علیه عزت و شرافت و هویت او داشته است را ندارد. قطع رابطه با این دولت خبیث قطعاً موجب شادی مردم و البته الهام گرفتن ملت‌های بیدار شده منطقه خواهد بود. با وجودیک ه از نظرمان پیگیری این مسئله دیر است و زودتر از اینها می‌بایست دولت انگلستان تأدیب می‌شد تا بداند با ملت آزاده ایران چگونه رفتارکند، ولیکن اخبار مربوط به پیگیری این اتفاق شیرین و سراسر خیر و برکت برای ایران را از سوی نمایندگان مجلس به فال نیک گرفته و از این حرکت به شدت استقبال می‌کنیم.

وکلای ملت هر چه سریع‌تر می‌بایست با شجاعت و قاطعیت تمام، ضمن جمع کردن بساط جاسوسی، توطئه و نفاق این جرثومه خطرناک ، به سوگندی که در قبال دفاع از عزت و کیان این مرز و بوم خورده‌اند وفادار بمانند و ریشه توطئه‌های بعدی آن کانون فتنه‌انگیزی را به طور کامل بخشکانند تا پاسخ دندان‌شکنی به مواضع و عملکردهای کینه توزانه آن دولت فاسد داده باشد.

قطعاً منافع ملی ما هم در این مسئله نهفته است و هیچ شکی در این نیست که رابطه فعلی ما با آن دولت نه تنها سودی عاید ملت ما نکرده است و نخواهد کرد بلکه خسارت ناشی از این رابطه بسیار سنگین و گران خواهد بود درپایان اعلام می‌کنیم: سردمداران رژیم سلطنتی و طاغوتی انگلستان باید از سقوط دیکتاتورهای صهیونیستی اروپا از جمله برلوسکونی درس عبرت بگیرند.

دولت‌مردان انگلیس و دول صهیونیستی اروپا بدانند که نتیجه دشمنی با انقلاب اسلامی مردم ایران، چیزی جز فرو رفتن در منجلاب و بحران اقتصادی و سیاسی نیست. اکنون مردم اروپا مشاهده می‌کنند که فریاد دموکراسی و حقوق بشر دولت‌مردانشان چیزی جز یک دروغ بزرگ تبلیغاتی نبوده است و تمام حقوقشان و منافعشان در چنگال صهیونیسم بین‌الملل قرار دارد.

سران دولت انگلیس باید بدانند که در این مقطع تاریخی آنها اصلاً در جایگاهی نیستند که مردم ایران را تحریم نمایند چرا که باید درک کنند که دوره قلدری و مزدوری برای همیشه به پایان رسیده است و این امت مسلمان ایران است که مزدوران دنیا را تحریم می‌کند.

براساس این گزارش، این بیانیه از سوی دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های فردوسی مشهد، محقق اردبیلی، ارومیه، تبریز، گیلان، زابل، پزشکی‌مشهد، آزاد قم، علوم قضایی، آزاد سبزوار، شیراز، تربیت‌معلم سبزوار، آزاد بافق، منتظری مشهد، ملایر، پزشکی اراک، قزوین، تهران، صنعتی قم، علوم حدیث، ایلام، پزشکی زاهدان، الزهرا مشهد، صنعتی اصفهان، مهاجر اصفهان، هنر اصفهان، آزاد خمینی‌شهر، یزد، شهید رجایی تهران، نفت اهواز، همدان، سیستان و بلوچستان، شهرکرد، الزهرا تهران، آزاد قوچان، علوم‌پزشکی یاسوج، صنعتی سهند تبریز، آزاد نیشابور، پزشکی شیراز، خلیج‌فارس بوشهر، پیام‌نور مشهد، زنجان، تربیت‌معلم آذربایجان، بیرجند، علوم‌پزشکی بیرجند، علوم‌پزشکی بوشهر و علم و صنعت ایران صادر شده است.

+ بیانیه در سایت جادنیوز

+ بیانیه در خبرنامه دانشجویان ایران

+ بیانیه در خبرگزاری قرآنی ایکنا

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی