برگزاری اولین کرسی آزاد اندیشی دانشگاه صنعتی قم :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




اولین کرسی آزاد اندیشی دانشگاه صنعتی قم به همت جامعه اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.  اولین کرسی آزاد اندیشی دانشگاه صنعتی قم ، سیاسی و با موضوع "رابطه ایران و غرب" بود. در این کرسی که به شیوه مناظره دانشجویی برگزار شد ، جناب آقای صفی از دانشجویان موافق رابطه ایران و غرب و  آقای محمد حسن صادق پور از  دانشجویان مخالف این رابطه با حضور در جایگاه و ارائه دلایل  طی زمان های برابر 10 دقیقه ای و متناوب ، به دفاع از منطق خود پرداختند. در ادامه دانشجویانی که نظرات خاصی در این موضوع داشتند با ثبت نام در تریبون حاضر شده و نظرات خود را ابراز نمودند.

در انتها ، حجت الاسلام لیالی به عنوان کارشناس بحث با ارائه توضیحاتی تکمیلی در چند دقیقه بحث را  جمع بندی نمودند.  

گفتنی است با توجه به این که این اولین کرسی آزاد اندیشی دانشگاه بود ، لیکن بحث در فضایی کاملا منطقی و به دور از جنجال صورت پذیرفت.

طی نظر سنجی که در انتهای جلسه به عمل آمد و نظر اخذ شده درباره پیشنهاد نوع رابطه ایران و غرب ضمن در نظر گرفتن نظرات مطرح شده در کرسی ( که در آن سه گزینه لزوم قطع کامل رابطه ، لزوم رابطه حداقلی و  لزوم رابطه حداکثری آمده بود ) 16 درصد از حاضرین جلسه خواستار قطع کامل رابطه با غرب بودند ، 75 درصد از دانشجویان خواستار رابطه حداقلی با غرب بوده و در حد تامین کننده منافع ملی و 8 درصد از دانشجویان به گزینه رابطه حداکثری با غرب رای داده بودند  .

+ این متن در جاد نیوز

+ این متن در خبرگزاری 598

با سلام لطفا توهین به مقدسات دینی در دانشگاه آزاد قم را در وبلاگ ها دنبال کنید

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی