بیانیه انتخاباتی جامعه اسلامی دانشجویان قم :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




بیانیه انتخاباتی جامعه اسلامی دانشجویان قم

پنجشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۰، ۰۵:۳۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

1- مجلس شورای اسلامی به فرموده امام راحلمان عصاره ملت و راس امور نظام بوده است. این مجلس زمانی تاثیرگذار خواهد بود که نمایندگان مردم با مشارکت حداکثری و رای بالا به خانه ملت راه یابند و پشتوانه عظیم مردمی را به دنبال خود و در کنار آن بار پاسخگویی به ملت را بر دوش خود احساس کنند.

اهمیت این حضور عظیم مردمی زمانی بیشتر جلوه گر است ، که با نگاهی به وضعیت منطقه و جایگاه کنونی ایران در شرایط بین المللی ، حضور و تاثیر گذاری کشور عزیزمان را بر تحولات جهان امروز بنگریم.

ملت های منطقه که امروز از ظلم مستبدان و دیکتاتورهای وابسته به بلوک غرب و شرق به ستوه آمده اند ، به دنبال جایگزینی مستقل اند که توانسته باشد زندگی مردم را با اسلام ناب محمدی عجین ساخته و برتری خود را بر تمام ایدئولوژی ها اثبات کند. بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حساسیت بیشتر این دوره انتخابات نیز تاکیدی است بر این که افزایش قدرت استراتژیک جمهوری اسلامی مستلزم این می باشد که مردم همیشه در صحنه ایران پرشورتر از همیشه با این نظام مقدس تجدید بیعت کنند تا سبب دلگرمی مستضعفین گردند.

2- مردم پرشور ایران هرچند اهمیت مشارکت حداکثری را در شرایط فوق حساس کنونی درک می نمایند ، اما مرحله دوم این حضور ، انتخاب شایستگانی است که مردم یا خود به صلاحیت آنان می رسند و یا توسط معتمدینی صلاحیت آنان را احراز می دارند.

نهادهای مختلف و احزاب و گروه هایی که لیست انتخاباتی داده اند بنا به تشخیص خود به لیست هایی رسیده اند که از جمله در قم ، جامعه مدرسین حوزه علمیه و برخی از علما پیشنهاداتی ارائه فرموده اند . جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، نهادی است که حرمت آن به پشتوانه فقاهتی و حضور مراجع عظام و بزرگان علما بر تمامی تشکل ها واجب است و این امر از اعتقاد ما به فقاهت و منزلت عظیم مرجعیت نشات می گیرد. حتی اگر نظرات اشخاص و احزاب با جامعه مدرسین متفاوت است ، نباید به گونه ای باشد که قداست این نهاد زیر سوال رود.

 

لذا مردم عزیز ما باید توجه داشته باشند ، در مواردی که نتوانسته اند به نظر مشخصی برسند ، می توانند از مشورت افراد معتمد برای انتخاب اصلح استنفاده نمایند ، اما لیست هایی که از سوی نهادهای مختلف ارائه می شود از مسئولیت مردم عزیز برای شناخت و انتخاب افراد اصلح نمی کاهد.

3- مردم و دانشجویان قم باید افرادی را وارد مجلس شورای اسلامی نمایند که از جنس مردم بوده و درد مردم قم را که قبل از انقلاب مغضوب رژیم و پس از انقلاب مورد غفلت قرار گرفته اند بفهمند ، در راه مطالبه حقوق اساسی ملت یک لحظه دچار محافظه کاری و مصلحت گرایی نشده و نشوند ، کسانی که مراکز قدرت و ثروت آنان را احاطه نکرده باشند و وامدار و حتی در تعامل و مرتبط با هیچ فرد خاص یا حزب و گروه کج اندیشی نباشند.

مردم عزیز ما قطعا در انتخاب نمایندگان خود به مواضع آن ها در قبال فتنه و جریان انحرافی توجه خواهند نمود و کسانی را شایسته نخواهند دانست که با سکوت معنی دار خود هیزم آتش فتنه سال 1388 را فراهم آوردند.

افرادی که به مجلس راه پیدا می کنند می بایست در مقابل تطمیع ها و تلاش های بیگانگان و مزدوران داخلی آنان مقاومت و پایداری نشان دهند تا خاطرات تلخ و ناگواری نظیر مسائلی که در مجلس ششم شاهد آن بودیم تکرار نگردد. و نیز نمایندگانی باشند که ایمان و سلامت نفس آنان اجازه ندهد استقلال و حریت آنان تحت الشعاع مسائل جنبی قرار گیرد تا دوباره مسائلی چون عدم پیگیری طرح نظارت بر نمایندگان ، وقف دانشگاه آزاد یا استفساریه حقوق مادام العمر را شاهد باشیم. قطعا این امر مستلزم این است که جیب های افراد بسته باقی بماند تا دهانهای نمایندگان باز باشد و صدای ملت از حلق آنان شنیده شود.

مجلس آینده باید ارتباط سازنده با دولت را در دسنور کار خود قرار دهد و با پرهیز از ایجاد اصطکاک های بی مورد و مختل کننده امور جاریه مردم ، در موارد اختلافی با مشورت و رایزنی به جای دعوای رسانه ای به حل و فصل مشکلات بین قوا بپردازند.

به امید این که مجلس آینده با مشارکت بالای مردم مجلسی سراسر شور و نشاط و آزادگی و پایداری باشد.

+ در جاد نیوز

+ در خبرگزاری فارس

+ در  خبرگزاری دانشجو

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی