بیانیه جامعه اسلامی خطاب به مذاکره کنندگان 5+1 :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




بیانیه جامعه اسلامی خطاب به مذاکره کنندگان 5+1

جمعه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۱، ۰۹:۱۰ ق.ظ

إِنّالَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ

در آستانه ی مذاکرات هسته ای پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان با کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران، دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور تذکر نکات ذیل را لازم می دانند:

1-   طی سال های دوره ی ستم شاهی و همچنین سال های جنگ تحمیلی، ملت ایران در برابر همه ی دسیسه های شرق و غرب ایستادگی کرد و برای رسیدن به اهداف و آرمان های خود متحمل رنج های بسیاری شد و در این راه جانبازان و شهدای زیادی داد. اما هرگز حاضر نشد از خواسته ی به حق خود کوتاه بیاید. حضرت امام خمینی(ره) به مدد الهی و با اتکا به ملت توانست طومار نظام طاغوت، که از طرف تمام جهان خواران حمایت می شد را در هم پیچد و در جنگ تحمیلی 8ساله نیز در برابر ارتش تا بیخ دندان مسلح رژیم بعث عراق، این ملت بودند که در کنار پیروی از امام خمینی، با ایستادگی خود اجازه ندادند ذره ای از خاک این مملکت جدا گردد و اینک نیز همان ملت در کنار پیشوای خود ایستاده و از حق قانونی خویش برای داشتن دانش هسته ای صلح آمیز کوتاه نخواهد آمد.

2-  اکثریت ملت ایران مسلمان هستند این ملت در رمضان تمرین می کند که اگر روزی عده ای جهانخوار به خیال خام خود قصد تحریم آنها را داشتند برای روزهای سخت آماده باشند و زهی خیال باطل برای آنها  که خیال می کنند با تحریم خواهند توانست این ملت را از حقوق خود منصرف کنند.ملت ایران، محبان و سینه سوختگان سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) هستند کسی که همه ی هستی خود را فدای اسلام کرد این ملت در هر عاشورا،  این نکته را با عزاداری های خود اعلام می دارد که از شهادت در راه حق نه تنها نمی هراسد بلکه آن را افتخار برای خود می داند. تحریم و جنگ نخواهد توانست ملت مارا از صحنه به در کند. ملت ما فرزندان رمضان و درس آموختگان عاشورایند و نه از جنگ و نه از تحریم هراس دارند.

3- سازمان های بین المللی و در راس آنها سازمان ملل متحد و آژانس انرژی اتمی، در نزد ملت ها آبرو و اعتباری ندارند و این بی آبرویی به واسطه ی عملکرد غلط و جانبدارانه آنها بوده و این بی آبرویی و بی شرمی به آنجا رسیده که رئیس سازمان انرژی اتمی قبل از تکیه بر صندلی ریاست، باید به دولت آمریکا قول همکاری بدهد. نه قطعنامه های شورای امنیت و نه قطعنامه های شورای حکام انرژی اتمی برای کسی وجهه ای نخواهد آورد چراکه ماهیت تفکر حاکم بر آنها و نیز آلت دست بودنشان بیش از پیش برای همگان مشخص شده است.

4- ملت ایران ملتی اهل گفتگو و مذاکره است، ملت ایران بیش از 200 سال است شروع کننده هیچ  جنگی نبوده و همواره برای همه ی ملت ها احترام قائل بوده است، اما در کنار همه ی اینها، ایرانیان ملتی حق طلب بوده و هیچ گاه از حقوق حقه ی خود کوتاه نیامده اند و چند دولت که حتی نماینده مردم خود نیز نیستند نخواهند توانست در عزم ملت ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای خللی ایجاد کنند.

5-  اگر سازمان ملل متحد از فعالیت های هسته ای کشوری بخواهد احساس خطر کند آن رژیم منحوس و نامشروع صهیونیستی است که اساس آن بر جنگ، قتل و کشتار مردم بی دفاع نهاده شده است و از بدو تولد نامشروعش همواره کشورها را به جنگ تهدید کرده و با چندین کشور جنگیده است(تجاوز کرده است و خاک آنها را هم اکنون در اشغال خویش دارد) بهتر است شورای امنیت به زراد خانه های هسته ای این رژیم بپردازد که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند نه فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران، که کاملاً صلح آمیز بوده و زیر نظر سازمان انرژی اتمی است. ایران جزء کشورهای امضاء کننده ی قرارداد منع گسترش سلاح های  هسته ای است در حالی که اسرائیل نه تنها آن را امضاء نکرده ناقض آن نیز هست.

6- کشورهای غربی بهتر است به جای آنکه دنبال نسخه پیچی برای این و آن باشند فکری به حال اقتصاد ورشکسته خود کنند و به جای آنکه ملت های مستقل را تهدید کنند سعی در جلب رضایت ملت خویش نمایند تا شاهد جنبش وال استریت و امثال آن، در آن کشورها نباشیم.

7- با توجه به آنچه در کشورهای غربی می گذرد و قیمت بالای حامل های انرژی در آن کشورها، به آنها اعلام می داریم که حنای تحریم بی رنگ شده است کما اینکه شیطان بزرگ آمریکا هم به خوبی آن را درک کرده و دوستان خود را از تحریم نفتی ایران معاف داشته است. امسال سال تحریم شماست سالی است که ما می توانیم شما را تحریم کنیم و اقتصادتان را بیش از پیش فلج نماییم. صدای فریاد شما شاید بلند باشد اما از پس آن، عملی نیست چراکه نه توان آن را دارید و نه جراتش را، و این نیز به آن خاطر است که ملت ایران و خود را به خوبی می شناسید.

8- در انتها بر خود لازم می دانیم به تیم مذاکره کننده هسته ای و جناب آقای دکتر جلیلی به دلیل ایستادگی بر مواضع حقه ی ملت دست مریزاد بگوییم و به آنها اعلام بداریم که این ملت از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد و بر مواضع حق خود ایستاده است و شما نیز به عنوان نمایندگان ملت بر حق داشتن انرژی هسته ای صلح آمیز بایستید که این خواست ملت است ملتی که بخاطر داشتن انرژی هسته ای شهید داده، تحریم شده و تهدید به جنگ شده اما لحظه ای از مواضع حق خود کوتاه نیامده است.

+ در سایت ایسنا

+ در سایت خبرنامه دانشجویان ایران

+ در سایت خبرگزاری آریا

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی