حضور دکتر باقری لنکرانی در همایش گفتمان عدالت جاد صنعتی قم :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




 همایش "گفتمان عدالت ، ابتدای راه یا انتهای خط؟" با حضور دکتر باقری لنکرانی در دانشگاه صنعتی قم برگزار شد.

دکتر باقری لنکرانی در این همایش که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم برگزار شد ، به گفتمان عدالت به عنوان محور اصلی روی کار آمدن احمدی نژاد اشاره کرد و گفت : مردم به این گفتمان رای دادند و نه به اشخاص. سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به این که در انتخابات های شش دولت گذشته مردم همواره به گفتمان و شعار رای داده اند گفت : هاشمی رفسنجانی به خاطر شعار ساختن ایران روی کار آمد ، اما در آن دولت امر مشتبه شد که مردم به فرد رای داده اند ، لذا سیاست های اقتصادی و سیاسی را متناسب با این تفکر پیاده نمودند . نتیجه ی این امر آن بود که مردم به کاندیدای انتخابات دولت بعد که خود را ادامه دهنده راه هاشمی می دانست اقبال نکردند. دولت بعد نیز دچار همین اشتباه شد و افراد حاضر در دولت فکر کردند مردم به عبای شکلاتی خاتمی رای داده اند. در این دولت و دولت های بعد نیز اگر امر چنین مشتبه شود که مردم به شخص رای داده اند و نه به شعار و گفتمان ، اشتباهی است که زمینه ساز وقوع انحراف خواهد بود.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفتمان عدالت را همچنان گفتمانی زنده و پویا دانست و با ذکر این مطلب که انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز قطعا رقابت گفتمانی خواهد بود ، گفتمان عدالت را  همچنان یکی از اصلی ترین مولفه های قابل توجه در آن فضا دانست.

وزیر بهداشت دولت نهم با اشاره به برخی اظهار نظرها که در گوشه و کنار انجام می گیرد ، سخنان برخی افراد مبنی بر این که دولت آینده دولتی با شعارهای غیر از دولت فعلی خواهد بود را مورد انتقاد قرار داد و گفت :

 

ماجرای عزل دکتر لنکرانی

دانشجویی از دکتر لنکرانی درباره دلیل کنار رفتن وی از دولت احمدی نژاد و پشت پرده این اتفاق پرسید که باقری لنکرانی در جواب وی گفت : من از پشت پرده ی قضیه بی خبرم ، اما آن چه برای من اتفاق افتاد این بود که روزی رییس جمهور شتابان مرا به سوی خود فراخواند و به من اطلاع داد تصمیم گرفته است چند نفر از وزرای کابینه بعد خود را از خانم ها انتخاب کند که وزارت بهداشت از آن جمله است. سپس احمدی نژاد از من پرسید اگر دیگر وزیر نباشی ناراحت نمی شوی ؟ که من گفتم اتفاقا از این که مسئولیت از دوشم برداشته می شود خوشحال خواهم بود . سپس وی سمت هایی مانند مشاور و معاون و سفیر و وغیره  را مطرح نمود و گفت یکی را انتخاب کن که من گفتم : شغل من طبابت است و به تدریس و درمان بیش از هر کاری علاقه مندم و در کارهایی که در آن تخصصی ندارم ورود نخواهم کرد و دیگر اتفاقی بین من و ایشان نیافتاد.

سخنگوی جبهه پایداری دولت نهم و دهم را در مجموع دولتی با نقاط مثبت بیشتر نسبت به نقاط منفی ارزیابی کرد و تلاش برخی افراد برای تخریب غیر منصافانه دولت را اقدامی ناپسند دانست. وی هم چنین با اشاره به نقل قول برخی اصولگرایان مبنی بر این که دولت آینده دولتی خواهد بود که راه احمدی نژاد را ادامه ندهد ، گفت : این دوستان متاسفانه حمایت رهبری از گفتمان دولت نهم و دهم را فراموش کرده اند و ظاهرا در تلاشند که بازنشستگان سیاسی را مجددا به صحنه بیاورند.

در ادامه نوبت به پرسش و پاسخ دانشجویان از باقری لنکرانی رسید که این پرسش و پاسخ ها با حواشی دچار بود.

آیا اختلافات درون جبهه پایداری جدی است؟

دانشجویی از دکتر لنکرانی درباره اختلافات درونی جبهه پایداری پرسید که دکتر لنکرانی با اشاره به اینکه جبهه پایداری جبهه ای بدون ریشه نیست ، به افتخار جبهه پایداری به حضور شورای فقاهت تحت نظر دو شخصیت بزرگوار همچون آیت الله مصباح یزدی و آیت الله خوشوقت در این جبهه اشاره کرد و گفت : حضور این فقهای بزرگوار سبب حداکثر شدن وحدت میان اعضای جبهه بوده است که البته برخی رسانه ها بسیار تلاش دارند فضای درونی جبهه پایداری را فضایی دارای اختلاف نشان دهند.

دکتر لنکرانی همچنین به حضور مجدد دکتر الهام به دولت به عنوان سخنگو اشاره کرد و با توجه به در حال  اتمام بودن دولت دهم و متوجه بودن اکثر انتقادات در اواخر عمر هر دولت  خصوصا در این دوره ، این اقدام دکتر الهام را ازخودگذشتگی دانست.

آیا در انتخابات شرکت می کنید ؟

دانشجوی دیگری درباره ورود یا عدم ورود دکتر لنکرانی به فضای ریاست جمهوری پرسید که دکتر لنکرانی با اشاره به این که رهبر انقلاب ورود زود هنگام به فضای انتخاباتی را خیانت به مردم دانسته اند ، ضمن بیان این امر که من شخصا علاقه ای به حضور در انتخابات ندارم به دانشجویان توصیه کرد به جای گشتن به دنبال اشخاص ، به سراغ گفتمان سازی در فضای جامعه و مطالبه آن گفتمان  از اشخاص و نامزد ها بروند.

دانشجویان از هم اکنون فضا را رصد کنند.

وزیر سابق دولت نهم  با اشاره به این که دانشجویان قشر بصیر جامعه اند ، فعالیت تشکیلاتی و فرهنگی را امری مهم در کنار وظیفه اصلی دانشجویان یعنی درس خواندن که مهمترین وظیفه دانشجوست دانست و با اشاره به خط گرفتن جامعه از دانشگاه از دانشجویان خواست از هم اکنون فضا را مورد رصد قرار دهند و حرکات زود هنگام و اعمال خلاف نظر رهبری را که از سوی برخی از افراد مطرح صورت می گیرد را مد نظر داشته باشند.

دلیل دیدار باقری لنکرانی با علامه مصباح

یکی دیگر از دانشجویان که از دیدار باقری لنکرانی با علامه مصباح قبل از این نشست دانشجویی اطلاع داشت ، از باقری لنکرانی درباره جزییات دیدار این دیدار پرسید که باقری لنکرانی با لبخند و با این گفته که خبرها خیلی سریع می رسد با شوخی گفت :  جهت طبابت خدمت علامه رسیده ام.

 + خبر در روزنامه رسالت

+ خبر در فارس

+ خبر در جاد نیوز

+ خبر در رجانیوز

+ خبر در خبرگزاری 598

+ خبر در فارس

+ خبر در فارس 2

aqa ma nafahmidim alan in aqaye lankarani ro vase chi davat karde bodin?? valla to in sharayet in hame naghde dolat ham khob niis!!!!


با سلام هدف بررسی عملکرد دولت احمدی نژاد بود جه قوت ها و چه ضعف ها! در ضمن موضوع اصلی بحث بررسی گفتمان عدالت بود. با تشکر از شما
با سلام . لطفا بیشتر کرسی آزاد اندیشی برگزار کنید.

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی