برگزاری نشست نقد و بررسی فیلم آرگو در دانشگاه صنعتی قم :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




برگزاری نشست نقد و بررسی فیلم آرگو در دانشگاه صنعتی قم

نشست نقد و بررسی فیلم ضد ایرانی آرگو امروز به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم این دانشگاه برگزار گردید.

در این نشست که با حضور دانشجویان در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار گردید ، آقای محمد حسن صادق پور منتقد فرهنگی و از فعالین جامعه اسلامی دانشجویان ، آرگو را فیلمی دانست که جامعه هدف سازندگان آن تنها محدود به مردم ایران نمی گردد.

صادق پور ، این اثر کمپانی صهیونیستی برادران وارنر را در ادامه ی سایر فیلم های ضد ایرانی ، ضد اسلامی و صهیونیستی این کمپانی نظیر سه گانه ماتریکس ، الکساندر و سیصد دانست و فیلم آرگو را نیز آخرین اقدام ضد ایرانی این کمپانی ندانست.

وی به ساخت قسمت دوم فیلم سیصد با عنوان نبرد آرتیمیشیا توسط این کمپانی و سایر فیلم های در دست ساخت ضد ایرانی امریکا مثل فیلم تلویزیونی زمانی برای خیانت ، اشاره کرد و این سلسله اقدامات فرهنگی دشمن را برنامه ریزی گسترده دشمن دانست . وی از این که ما در مقابل دشمن استراتژی فرهنگی نداریم ابراز تاسف کرد و افزود : ما به جای آن که در صدد پاسخ گویی به تهاجم فرهنگی غرب از طریق رسانه باشیم ، بیشترین همت خود را صرف زدو خورد های فرهنگی و مشاجره های مسئولین بر سر پروژه های بی هدف و بعضا ضد فرهنگی مانند لاله و یک خانواده محترم نموده ایم.

صادق پور دامنه تاثیر گذاری آرگو را در چهار زمینه بیان کرد و گفت : در مرحله اول ، آرگو تلاش دارد بر جامعه غرب و مردم اروپا همچون قبل پروژه ایران هراسی و نفرت از اسلام و ایران را القا نماید. او لایه دوم تاثیر گذاری فیلم را به طور خاص بر مردم آمریکا دانست و افزود : این فیلم علاوه بر ایران هراسی درصدد است اعتماد و اعتقاد مردم امریکا را به سازمان جاسوسی سیا ، به عنوان حامی اصلی مردم امریکا جلب نماید.

وی لایه سوم تاثیر گذاری فیلم را بر دولت های همکار امریکا دانست و گفت : امریکا می خواهد با این فیلم با معرفی کانادا به عنوان الگوی همکاری و اطاعت از امریکا ، سایر دولت ها را به همکاری با آمریکا برای تحریم علیه دولت ایران ترغیب نماید.

وی گفت : در زمینه اصلی تاثیر گذاری آرگو یعنی مردم ایران ، این فیلم درصدد است دکترین آنفولانزای نیویورکی که استراتژی فعلی امریکا علیه ایران است القا نماید. به این مفهوم که با القای فضای کاریکاتوری و تصنعی از فضای ایران ، احساس نفرت مردم ایران را از مردم ایران به واسطه اقدامی که در تسخیر لانه جاسوسی انجام داده اند ، هم چنین از خودشان ، از حکومتشان و از مذهبشان به وجود آورد.

در ادامه و پس از ارائه توضیحات ، فیلم آرگو با توضیحاتی که ضمن فیلم مطرح شد ، برای دانشجویان پخش گردید.

 

+ در خبرگزاری فارس

+ در سایت جامعه اسلامی دانشجویان

+ در خبرگزاری 598

+ در خبرنامه دانشجویان ایران

+ در خبرگزاری دانشجو

 

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی