نماینده قم در مجلس : امضایم را پس گرفته بودم اما... :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




 

احمد امیرآبادی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی قم  گفت : دانشجو نماد مطالبه گری است و اگر دانشجو این روحیه را از دست بدهد از اصالت دانشجویی خود خارج می شود.

امیرآبادی در نشست "مسئولین و مطالبات دانشجویی" که به مناسبت ایام روز دانشجو به همت تشکل های اسلامی دانشگاه صنعتی قم از جمله جامعه اسلامی دانشجویان برگزار گردید ، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان این دانشگاه به ضرورت مطالبه گری دانشجویان از مسئولین اشاره کرد و گفت : دانشجویان موظف به مطالبه گری می باشند و مسئولین نیز موظف به پاسخگویی می باشند . خصوصا پس از تاکید رهبر معظم انقلاب و نام بردن از افراد گوناگون جهت حضور در دانشگاه ها ، مسئولین مکلف اند که در جمع های دانشجویی حضور یابند.

وی سخنان خود را با تشریح وضعیت فعلی کشور ادامه داد و گفت : وضعیت حاضر اقتصادی و فشارهای وارد بر مردم حاصل دو دلیل عمده است . دلیل اول تحریم های سنگین اقتصادی که با هدف به زانو در آوردن ملت ایران از سوی امریکا و حامیانش اعمال می شود و دلیل دوم سوء مدیریت های در سطح کلان که سبب ملموس شدن اثرات تحریم ها در سطح منطقه شده است.

امیرآبادی در سخنان خود به وضعیت دانشگاه صنعتی قم نیز اشاره کرد و گفت : استان قم باید رشد صنعتی متناسب با مرکز معنوی ایران داشته باشد که حضور دانشگاه صنعتی قم ، این ظرفیت را در آینده برای پیشرفت قم مهیا می نماید.

وی با توجه به تلاش برای احداث دانشگاه پردیس منطقه ای برای یکی از نواحی استان گفت : در تلاشیم ضمن احداث این پردیس ، آن را تحت نظر یکی از دانشگاه های مادر استان مانند دانشگاه صنعتی قم قرار دهیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سپس به سوالات دانشجویان پاسخ گفت .

دانشجویی از دلیل امضای امیر آبادی بر طرح سوال از رییس جمهور پرسید که امیر آبادی ضمن تشریح دیدگاه خود درباره این مسئله گفت : من با توجه به شرایط اقتصادی بحرانی کشور و سوء تدبیرها در تیر ماه یکی از امضا کنندگان طرح بودم ، اما پس از تذکر رهبری مبنی بر لزوم حفظ وحدت مسئولین قوا و خیانت در صورت شکستن این وحدت ، بلافاصله در نامه ای به هیئت رییسه ، امضای خود را پس گرفتم و البته تلاش کردم دوستان دیگر را نیز متقاعد کنم تا امضای خود را پس بگیرند. اما آقای لاریجانی ضمن این که مکررا تاکید می کردند که رهبری دستوری مبنی بر پایان دادن به طرح سوال نداده اند و بیانات ایشان جنبه دستوری ندارد ، و البته به کمک عملکرد هیئت رییسه ، طرح سوال را ادامه دادند تا این که رهبری نظر صریح خود را نسبت به این امر بیان نمودند.

دانشجوی دیگری موضع امیرآبادی نسبت به طرح اصلاح قانون انتخابات را پرسید که امیرآبادی با ذکر مصداقی دلیل مخالفت خود را با دو تبصره این طرح اعلام کرد. وی گفت : در این طرح تاکید شده است که نامزد انتخابات می بایست از تعدادی از افراد صاحب منصب مانند نمایندگان ادوار خبرگان تاییدیه جهت حضور در انتخابات بگیرد . این در حالی است که بسیاری از این افراد هم اکنون از مراجع عظام تقلید می باشند و اگر پس از تایید گرفتن از این عزیزان ، شورای نگهبان به علت وجود یک پرونده قضایی عدم صلاحیت وی را اعلام نماید ، کاندیدا ممکن است تایید مراجع را نشان داده و آنان را مقابل نظام جلوه دهد و بسیاری مطالب نظیر این در این طرح موجود است.

دانشجوی دیگری از وی درباره وضعیت فعلی جناح بندی و فراکسیون های اصلی مجلس در آستانه انتخابات پرسید که امیر آبادی گفت : مجلس در حال حاضر به دو دسته طرفداران حداد عادل و طرفداران لاریجانی تقسیم شده است و کم تر نماینده ای در مجلس وجود دارد که به یکی از دو طیف گرایش پیدا نکرده باشد.

دانشجوی دیگری از امیرآبادی درباره میزان پیگیری وی نسبت به مسائل دانشگاه صنعتی قم پرسید که امیرابادی پاسخ داد : صادقانه باید بگوییم هنوز هیچ کار جدی در این بارهی انجام نداده ایم و دلیل این امر ، ان است که من در زمانی نماینده مجلس شدم که واقعا بودجه ای برای کمک و اختصاص وجود ندارد و ان شاء الله این دانشگاه در اولویت توجهات قرار خواهد گرفت.

در انتهای جلسه ، با حضور امیرآبادی و مسئولین و معاونین دانشگاه از فعالین فرهنگی تشکل های دانشجویی دانشگاه صنعتی قم تجلیل به عمل امد

خبر همایش در :

 

 

598.ir

فردو نیوز

پایگاه اطلاع رسانی امیرآبادی

اگر خرمشهر سقوط کرد پس میگیریم  مراقب باشیم مبادا ایمانمان سقوط کند. شهید جهان آرا

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی