حواشی مناظره ذوالنور و کواکبیان در دانشگاه :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




مناظره ی امروز دکتر کواکبیان و حجت الاسلام ذوالنوری که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه با موضوع "ولایت فقیه و حکم حکومتی" برگزار گردید با حواشی جالبی همراه بود

 

 

* در ابتدای جلسه کلیپی از مراسم پرشور و حال هفته گذشته تشییع شهید گمنام از دانشگاه صنعتی قم پخش شد و جلسه را با نام و یاد این شهید که اکنون دوست صمیمی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم شده بودند ، معطر نمود.

* با شروع جلسه مجری از یکی از طرفین خواست تا مناظره را آغاز نماید. کواکبیان با توجه به لزوم تقدم و احترام علما از آقای ذوالنور خواست ابتدا وی بحث را شروع نماید ، اما ذوالنوری با ذکر این شوخی که شما در شهر قم مهمان علما هستید و میزبان نباید زودتر از مهمان شروع کند ، تریبون را به کواکبیان داد.

* کواکبیان ضمن تشکر از جامعه اسلامی به جهت برگزاری موضوعات عمیق و ریشه ای نظریات پیرامون مشروعیت و مقبولیت ولی فقیه اظهار داشت و نظر خود مبنی بر این که مقبولیت ولی فقیه پایه مشروعیت است را ارائه داد.

* ذوالنور که به خاطر سرماخوردگی صدایش گرفته بود از دانشجویان با این شوخی که سیماش از قبل خراب بوده و اکنون صدایش هم خراب شده است عذرخواهی نمود که مجری جلسه این گونه با کنایه پاسخ داد که متاسفانه "صدا و سیما"ی ما سال های سال است که خراب است!

* ذوالنور در قسمتی از صحبت هایش از این که کواکبیان نسبت به مناظرات قبلی تغییر رویکرد داده و علی رغم گذشته که تنها مقبولیت را اصل می دانستید اکنون مشروعیت را نیز پررنگ می دانید ، ابراز خرسندی کرد . که کواکبیان نیز به این سخن واکنش نشان داده و گفت : البته از این که شما خوشحالید ، من هم خوشحال می شوم اما من در رویکردم تغییری نداده ام.

* در قسمتی از مناظره کواکبیان در ضرورت مقبولیت مردمی از دید خط امام به بیانات ایشان در بهشت زهرا درباره پشتوانه مردمی در مبارزه با طاغوت اشاره نمود و گفت : اگر پشتوانه مردم نبود امام چگونه می خواست در دهن دولت بزند ؟ که ذوالنور پاسخ داد : با چوب ! که این شوخی سبب خنده حضار گردید.

* سالن آمفی تئاتر دانشگاه به حدی مملو از جمعیت شده بود که عده زیادی سرپا ایستاده بودند و عده ای دیگر در کنار جایگاه ایستاده بودند و این تجمع سبب ایجاد سر و صدا شده بود. ذوالنوری با کنایه به سر و صدای سالن با شوخی از مجری خواست تا میکروفنی در اختیار دوستان جمع شده در کنار جایگاه جلسه قرار دهد تا بقیه هم استفاده کنند و مجری جلسه نیز به شوخی گفت : مدیریت این نشست مثل مدیریت جلسات مجلس نیست که نمایندگان هرجا بخواهند شلوغ کنند و کسی گوشش هم بدهکار نباشد !

* یکی از نکات جالب جلسه این بود که هر بار پس از پایان مدت صحبت کواکبیان طرفداران وی ، او را با کف زدن تشویق می نمودند . اما پس از پایان صحبت های ذوالنور عده ای وی را تشویق می نمودند وعده ای با توجه به نزدیکی ایام اربعین ذکر صلوات می فرستادند.

* یکی از دانشجویان زمان پرسش شفاهی از کواکبیان پرسید : آیا شما هنوز معتقد به دست داشتن سپاه در عدم کامیابی شما در انتخابات مجلس سال گذشته هستید؟ که کواکبیان موضوع را خارج از بحث عنوان کرد اما به آقای ذوالنور گفت مدارکی در دست دارم که اگر دوستان شما در سپاه تشریف بیاورند جهت بررسی به آنان تقدیم خواهم نمود.

* با رسیدن وقت اذان جلسه پایان یافت و ذوالنور و کواکبیان جهت اقامه نماز به نمازخانه دانشگاه رفتند. کواکبیان دقایقی بعد از پایان نماز دانشگاه را ترک نمود اما ذوالنوری تا حدود یک ساعت پس از نماز در حلقه دانشجویان به سوالات و شبهات آنان پاسخ می گفت.

* کواکبیان حین رفتن ، آجرلو ، مسئول حزب مردم سالاری در قم را به دبیر جامعه اسلامی دانشجویان معرفی نمود و از او خواست تا با وی ارتباط بیشتری داشته باشد که دبیر جامعه اسلامی دانشگاه با شوخی به ایشان گفت : ما با خانم آجرلو (نماینده مجلس) قرابت فکری بیشتری داریم تا آقای آجرلو !

* همراهان آقای کواکبیان از همچنین از برگزار کنندگان جلسه خواستند تا سخنان وی را تقطیع شده منتشر نکنند. آقای ذوالنوری نیز در حلقه دانشجویان ، از مهدی هاشمی یاد کرد که آن فایل صوتی را که انتشار آن مطلوب وی نبود و منتشر شد را تقطیع و تحریف شده عنوان کرد !

خبر در :

+ جاد نیوز

 

فکر می کنید فقط اعضای جامعه ی اسلامی هستند که باید خبری باشند و جزو حواشی!!!!!


خوشحال می شیم اگر حواشی مناظره رو از دیدگاه خودتون بفرستید و ما هم اون رو درج کنیم . یا علی
مثل اینکه مجری برنامه خیلی با تیکه های خودش حال کردهبنده خدا تیکه ای که ذوالنوری بهش انداخت یادش رفته انگاراگه یه کمی بگردید افراد بهتری برای مجری گری پیدا می کنیدمثلا احسان صالحیسید احسان مرشدییا اصلا چه ایرادی داره از واحد خواهران باشه؟؟
۱۵ بهمن ۹۱ ، ۰۷:۰۰

کنگره پیشگامان پیشرفت صنعتی قم

از دانشجویان گرامی تقاضامندیم با عضو شدن در وبلاگ کنگره پیشگامان پیشرفت و ارسال مطالبی بر مبنای محور موضوعات کنگره ، شامل : -چالش های امروز و فردای جامعه ایران -فرصت ها و راه کارهای پیشرفت اسلامی ایران -نقش و جایگاه جوانان در پیشرفت -آزادی، عدالت و شایستگی امتیاز دانشگاه صنعتی قم را در کنگره سوم ، بالا ببرند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت زیر مراجعه کنید : http://kpip-qut.blogfa.com/ به امید موفقیت و پیشرفت کشورمان ایران در تمام زمینه های علمی

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی