صادق پور : دانشجویان خط انقلابی خود را حفظ کرده اند :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




"محمد حسن صادق‌پور" دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: جنبش دانشجویی نقش بارزی در به ثمر رسیدن نهال انقلاب داشته  که ریشه آن در 16 آذر 32 و استکبار ستیزی است و از نقاط عطف تاریخی کشور  بوده که دانشگاه با تمام حیثیت خود مقابل آمریکا ایستاد و سه نفر از بهترین جوان‌های خود را تقدیم انقلاب کرد تا مردم متوجه شوند که نهضت مشروطه به  سمت انحراف کشیده شده است.

وی  افزود: از آن به بعد حضور جدی دانشجویان با حضور اساتیدی مانند استاد  مطهری، آیت‌الله خامنه‌ای، علی شریعتی و ... در فضای انقلاب را می‌بینیم که  بسیار تأثیر گذار بودند و خط دهی آن‌ها در فضای دانشگاه که حتی بیشترین  مخاطبان این اساتید در مجالس شهری نیز دانشجویان بودند، موجب انتقال و  توزیع مفاهیم بصیرت‌بخش به خصوص در فضای دو سه سال مانده به پیروزی انقلاب  شد.

صادق‌پور تصریح کرد:  جنبش دانشجویی مسلمان در دوران انقلاب نه تنها در جبهه مبارزه با استبداد  شاه، بلکه با گروهک‌هایی با بنیان‌های فکری متفاوت روبرو بود و در این میان  احزاب چپ بیداد می‌کردند، لذا دانشجویان خط امام با پیروی از مکتب فکری  بنیانگذار انقلاب اسلامی و بزرگانی مانند مقام معظم رهبری و شهید مطهری،  چشمه زلال معرفت اسلامی را درک کرده و به مقابله با جریانات منحرف  پرداختند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم با بیان  اینکه دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی مستقل پس از انقلاب وارد سیستم دولتی  نشدند، گفت: دانشجویان، فریاد اصیل خود را حفظ کرده‌اند تا به این وسیله در  سیستم حذف نشوند؛ از سوی دیگر قبل از انقلاب برخی از دانشجویان، اساتید و  رؤسای دانشگاه با احزابی که شاه ساخته بود همراه شده بودند اما قاطبه  دانشجویان با خط فکری امام خمینی(ره) به صورت مستقل به پیش رفتند تا اجازه  ندهند شاه و احزاب چپ، فضای دانشگاه را مدیریت کنند.

وی افزود:  متأسفانه پس از انقلاب، فضای دانشگاه به شدت محافظه کار بود و سیستم‌های  دولتی در ا ین عرصه چنبره زده و سعی در سوءاستفاده  از فضای دانشگاه‌ها  داشتند، اما دانشجویان اصیل با  نقدهای رادیکال و مبانی فکری خود که اصالت  آن را از تشیع اثنی‌عشری و تفکر انقلابی گرفته بودند محوریت ولایت را  برگزیده و از آن پس جنبش دانشجویی، خط مشخصی را ادامه داده و دیگر تشتّت  سابق را نمی‌بینیم و دیگر حرفی از جریانات چپ، سوسیالیسم افراطی و احزاب  خاصی که افرادی مانند مصدّق را به عنوان قیّم خود انتخاب کردند، نیست.

صادق‌پور  با اشاره به اینکه فضای جنبش دانشجویی پس از انقلاب به دو بخش تقسیم  می‌شود، گفت: یک بخش بامحوریت ولایت و رهبری سر و کار دارد و خط فکری خود  را از آن می‌گیرد و جریان دیگری مقابل این محوریت، درصدد القای این قضیه به  جامعه بودند که دانشجویان در مقابل ولایت هستند اما حقیقت چیز دیگری را  نشان داده است.

وی اظهار داشت: دانشجویان در مقابل فتنه‌های دشمن  ایستادگی کردند و عمق مبارزه با فتنه توسط افراد بصیر دانشگاهی صورت گرفت و  در فتنه‌های 78 و 88 دیدیم که دانشجویان بسیار زودتر از توده ملت به پا  خواسته و از شیوع فتنه که به قول مقام معظم رهبری باکتری‌ها و ویروس سیاسی و  درصدد ایجاد فضای یاس از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب برای مردم  بودند، جلوگیری کردند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی  قم تصریح کرد: در فضای کنونی نیز یکی از مقاطع مهم  برای جنبش دانشجویی،  انتخابات ریاست جمهوری 92 است تا با محوریت ولایت، پرچم عدالت‌خواهی را به  دست گرفته و در مقابل جریانات سیاسی که درصدد سواری‌گرفتن از دانشجویان  بوده و با اصول و بنیان‌های جمهوری اسلامی نیز تضاد دارند، ایستادگی کنند.

وی  افزود: جریان ولایت‌محور و دغدغه‌مند که عمده عرصه دانشگاهی را در دست  دارد با شخص‌محوری مخالفت بنیادینی دارد لذا به حضور در زیر بیرق جریانات  سیاسی اعتقادی نداشته و در انتخابات پیش‌رو نیز قطعاً تشکل‌های دانشجویی  نشان خواهند داد با افرادی که تبعیت از ولایت داشته و تنها به شعار زبانی  اکتفا نکنند، همراهی خواهد کرد.

صادق‌پور اظهار داشت: متأسفانه برخی  از افراد که خود را به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح  کرده‌اند به جای عمل به منویات رهبری و روشنگری در برابر فتنه، محافظه کاری  کرده تا بهره‌کشی سیاسی خود را داشته باشند و  این افراد حتی به مبانی  انقلاب نیز اعتقاد کاملی نداشته‌اند، لذا به دلیل همراهی نکردن جریان حزب  اللهی ولایت‌مدار که گفتمان سوم تیر را دنبال می‌کند و نیز به دلیل  سوءمدیریت‌ها و انحرافاتی که به وجود آمده، پشت این افراد از لحاظ دانشجویی  خالی است و جریان ولایت‌مدار در دانشگاه نشان داده که از جریان انحراف  تبرّی می‌جوید.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم، گفت:  در فضای کنونی، وظیفه جنبش دانشجویی این است که با توجه به فرموده مقام  معظم رهبری مبنی بر اینکه ورود به فضای انتخاباتی زودهنگام بوده و هرگونه  ایجاد اختلاف و تنش تا روز انتخابات، خیانت به مردم و انقلاب است، اجازه  میتینگ‌های سیاسی برخی از کاندیداها را در دانشگاه ندهد، لذا جنبش دانشجویی  باید سعی خود را در بصیرت‌افزایی به عامه مردم و شناساندن هرچه بیشتر  رفتارهای این جنبش به‌کار گیرد تا آرامش در کشور حکمفرما شده و ملت بصیر  ایران نیز با بدنه فعالین جنبش دانشجویی در این زمینه همراهی کنند.

مطلب در سایت باشگاه خبرنگاران جوان

مطلب در جاد نیوز

دوستان عزیزم دانشجو هایی که این روز ها مثل من دنبال اساتید برای پاس کردن دروسی که فکر می کنیم پاس می شده هستید///// آقای بهارلو  مدرس کامپیوتر با پشت سر گذاشتن ازدواج های ناموفق با با دانشجویی که همه می شناسندش ازدواج نموده و امروزه دیده می شود که همه تجهیزات گروه و اتاق های گروه و وسایل تا نمرات بالا برای این دانشجو مهریه شده است. این خانم دانشجوی خوبی  نیست از 2 سال قبل تا الان هم فقط نمرات 20 را اخذ نموده که نمی دونم 20 یا 30 واحد 20 گرفته حال آن که دانشجویان بسیار قوی از درس ایشان نمرات کم می گیرند. این موضوع همه ما دانشجویان را اذیت و افسرده نموده است. البته به دلیل حمایت سرپرست دانشگاه از این استاد بی معرفت و بی عدالت به ما اجازه احقاق حقمون رو نمی ده و نمی دونیم به کی شکایت کنیم. من می گم که همه دانشجو ها به خصوص برق و کامپیوتر باید متحد شیم و نزاریم این آقا نمره و درس رو به بازی بگیره... با این وضع دیگه چرا ما امتحان بدیم وقتی ما می خونیم و دیگران نمره می گیرن؟ تو این دانشگاه به کجا باید شکایت کرد؟ چرا همه خوابیم؟ از جامعه دعوت می کنم پیگیری کنه........

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی