امامی:تقویت تشکل‌های اسلامی تقویت مردم سالاری دینی است :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




تقویت تشکل‌های اسلامی تقویت مردم سالاری دینی است

 

 

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه تشکل‌های اسلامی بستر عمل به شعائر انقلاب اسلامی است گفت: تقویت تشکل‌های اسلامی در واقع تقویت مردم سالاری دینی و کمک به انتشار و مطالبه شعائر انقلاب اسلامی است

 

 

علی امامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران ثمره مشارکت همه اقشار و گروه‌های جامعه از خرداد 1342 و حتی پیش از آن تا بهمن ماه 1357 است.

 

 

وی افزود: در میان گروه‌های مختلف جامعه، برخی به لحاظ ویژگی‌ها و استعدادهایی که داشتند نقش بارزتر و روشن‌تری را ایفا کردند، بدیهی است یکی از این گروه‌های تاثیرگذار جوانان انقلابی بودند و این گروه از جامعه و امت اسلامی در پی تحقق آرمان‌های اسلامی خویش بودند آرمان‌هایی که در  شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خلاصه می‌شود.

 

 

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم گفت: هم اکنون و پس از گذشت سال‌ها از انقلاب اسلامی ایران، تشکل‌های اسلامی با همان شور و شعور انقلابی ادامه دهنده راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستند و اینجاست که توجه به تشکل‌های اسلامی ریشه دار، توجه به مردم سالاری دینی مورد تاکید انقلاب اسلامی است.

 

 

وی گفت: تشکل‌های اسلامی از قبیل جامعه اسلامی دانشجویان، به دنبال حفظ و انتقال ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی هستند، این مهم، در قالب سیرهای مطالعاتی، همایش‌های سیاسی و  فرهنگی، کرسی‌های آزاد اندیشی، برنامه‌های علمی و ... نمود پیدا می‌کند.

 

 

امامی بیان کرد: در اصل تشکل‌های اسلامی بستر عمل به شعائر انقلاب اسلامی است به همین دلیل توجه و تقویت تشکل‌های اسلامی در واقع تقویت مردم سالاری دینی و کمک به انتشار و مطالبه شعائر انقلاب اسلامی است، این مسیر جز با تقویت روحیه علمی همگام با بینش سیاسی و دینی محقق نخواهد شد.

 

 

وی یادآور شد: اهمیت تشکل‌های اسلامی در جمهوری اسلامی بسیار بالاست و دارای جایگاهی رفیع نزد امام امت است بسیاری در تلاش بوده‌اند که جوانان انقلابی را از مسیر مطالبه گری و انقلاب خارج کرده و یا آنها را محدود به طرح‌های خویش کنند که هر باره شکست خورده‌اند، گاهی برخی پیدا می‌شدند که تشکل‌های اسلامی را محدود به فضای سیاسی و جناحی بکنند و یا آنها را از انجام فعالیت‌های علمی و فرهنگی باز دارند و در جایی دیگر برخی در تلاش بوده‌اند که گستره عمل آنها را بکاهند که هر باره منطق جوانان انقلابی آنها را از نیل به اهداف ضد انقلابیشان باز داشته است.

 

 

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم خاطرنشان کرد: تقویت یک تشکل اسلامی به معنای، ایجاد بستری مناسب برای نشر ارزش‌های اسلامی، ترویج آزاد اندیشی سیاسی و افزایش سطح علمی جامعه پیرامون خود به خصوص دانشجویان است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: امید بر آن داریم در سال مزین به عزم و تلاش، در تمام بخش‌های مرتبط با انتقال ارزش‌های انقلاب حضور جدی داشته باشیم و روح مطالبه‌گری و آزادی خواهی اسلامی را به طرق مختلف ترویج کنیم و در همین راستا مسئولین نقش بسیار برجسته‌ای در کمک به تشکل‌ها دارند و بدیهی است در این راه نیازمند حمایت‌ها و هدایت‌های علمای عالم دین و بزرگان اهل فن هستیم.

 

 

 

دبیر - مصاحبه

 

لینک خبری 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۶

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی