امامی:وزارت علوم درصدد محدود کردن فعالیت‌های بسیج‌دانشجویی و جامعه اسلامی بود :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




وزارت علوم درصدد محدود کردن فعالیت‌های بسیج‌دانشجویی و جامعه اسلامی بود

"علی امامی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه وزیر علوم نتوانست نمایندگانی که خواستار استیضاح وی بودند را قانع کند، اظهارداشت: روز چهارشنبه برای وی روز سختی در دفاع از عملکردش خواهد بود.
 
وی با اشاره به نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب درخصوص تبدیل دانشگاه‌ها به باشگاه‌های سیاسی، تصریح کرد: البته دانشجو باید در فضای جریان‌های روز کشور و جهان پویا و مطالبه‌گر باشد، اما نباید دانشگاه مورد سوءاستفاده احزاب سیاسی قرار گیرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه سوءاستفاده‌ای برخی افراد غیرخودی در سال‌های ۷۸ و ۸۸  در تشکل‌های اسلامی انجام دادند، اظهار داشت: اینگونه اوامر برای پیشرفت علمی کشور بسیار خطرناک و رشد علمی کشور با این کار نابود خواهد شد. 

وی با بیان اینکه برخی تشکل‌ها و محفل‌هایی که پس از خرداد ۹۲ در دانشگاه‌ها تشکیل شد‌، امروز محل رفت و آمد احزاب شده است، گفت: یکی از آفت‌هایی که جلوی روشن‌گری سیاسی، مطالبه‌گری انقلابی، رشد علمی و فرهنگی در دانشگاه را می‌گیرد، مانور احزاب سیاسی تند رو و افراطی در دانشگاه‌ها و تبدیل شدن دانشجو به سیاهی لشکر سیاسیون و احزاب است.
 
امامی با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور باید در فضایی آرام و با ثبات حرکت کنند، بیان داشت: شاید این اقدام مجلس برای استیضاح وزیر علوم برای رسیدن به یک هدف مهم و اصولی است. فرجی دانا به محض روی کار آمدن با علم به اینکه "توفیقی" از نگاه مجلس فردی حاشیه‌دار بوده را مشاور خود کرده است.
 
وی ادامه داد: گوشه و کنار اخبار دانشگاه‌ها خبر از انتصاب و حضور برخی اصحاب فتنه می‌دهند، که الحمد لله در دانشگاه صنعتی قم ما شاهد حضور نیرو‌های ولایی در مدیریت‌های حساس بوده‌ایم. 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه در دوران مدیریت وی احساس می‌شد که به جهت برخی سیاست‌ها، به دنبال محدود کردن تشکل‌هایی چون جامعهٔ اسلامی یا بسیج بوده‌اند، گفت: باید این مهم مورد پیگیری و مطالبه‌ جدی نمایندگان مجلس باشد.

وی افزود: تبدیل ساختار تشکل‌های دانشجویی به کانون‌های فرهنگی یا انجمن‌های علمی و نیز دخالت در روند برنامه‌های اجرایی آنان اقدام نا‌مناسبی است که با روح دموکراسی دینی و مطالبه‌گری در تضاد است.
 
امامی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم با تمام این بحث‌ها، شاهد آرامش سیاسی و علمی در فضای دانشگاه‌ها باشیم و به سمت رشد بینش سیاسی و فرهنگی، علم و دانش افزایی حرکت کنیم.

مصاحبه2

 

لینک خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۰۴

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی