فیض آبادی:مسئولان فرهنگی کم کاری خود را پای تهاجم فرهنگی نگذارند :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم:

http://snn.ir/content/images/redradio.png صدا و سیما به جای تقابل با شبکه‌های ماهواره‌ای سعی می‌کند همرنگ آن‌ها شود / مسئولان فرهنگی کم کاری خود را پای تهاجم فرهنگی نگذارند

عباس فیض آبادی درگفتگو با خبرنگار«خبرگزاری دانشجو» در قم، با اشاره به برگزاری برنامه تریبون آزاد "پوشش اختیاری" در دانشگاه صنعتی قم، گفت: با برگزاری این تریبون و بررسی و تحلیل سخنان گروهی از دانشجویان درباره پوشش متوجه شدیم تفکر بسیاری از دانشجویان درباره پوشش با مبانی دینی، آرمان های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی تطابق ندارد.

 

وی با بیان اینکه عدم مطابقت نظر دانشجویان با سفارش های دینی در مورد موضوع عفاف و حجاب تأمل برانگیز است، افزود: متاسفانه این فضای حاکم در میان دانشجویان و سایر جوانان مطلوب نیست.

 

قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم بیان داشت: پیکان انتقاد در مسائل اعتقادی به سمت مسئولین فرهنگی کشور است، متأسفانه کم کاری های زیادی در عرصه فرهنگی صورت گرفته و امروز شاهد این هستیم که تعدادی از جوانان از مبانی اسلامی و دینی و انقلابی فاصله گرفته اند.

 

فیض آبادی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی، خاطرنشان کرد: ایشان با استفاده از این عبارات بنا داشتند تلنگری بر مسئولین فرهنگی کشورمان زده شود، اما انگار مسئولان و متولیان امر فرهنگ چندان استفاده ای از رهنمودهای رهبری نمی برند.

 

مسئولان فرهنگی کم کاری خودشان را پای تهاجم فرهنگی نگذارند

 

وی بیان داشت: مسؤلان فرهنگی کشور رویکردی را دنبال می کنند که در واقع بهانه جویی است، کم کاری خودشان و همه مشکلاتی که در عرصه فرهنگ وجود دارد را ناشی از تهاجم فرهنگی می دانند.

 

قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم گفت: وقتی دانشجویان حرف هایی می زنند که از تلویزون های بیگانه شنیده می شود، نشان دهنده عدم توفیق مسئولان در شناساندن مفاهیم و ارزش های اصیل اسلامی و انقلابی از طریق صدا و سیما و سایر رسانه های داخلی است.

 

فیض آبادی تاکید کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به جای این که به تقابل با برنامه های شبکه های ماهواره ای بپردازد و مفاهیم و سوژه های پوچ آن ها را از خاطر مردم دور نگه دارد، سعی می کند برای جذب مخاطب خودش نیز همرنگ آن ها شده و به تولید و پخش سریال ها و برنامه های مختلفی بپردازد که مضامین آن ها با آموزه های اسلامی فاصله زیادی دارند، البته این روند در سینمای خانگی به نحو شدید تری دنبال می شود.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم مسئولان برای فهم درست و آشنایی بیشتر دانشجویان و نسل جوان با آرمان های انقلاب اسلامی ایران تلاش بیشتری داشته باشند و در آینده نزدیک روند کنونی اصلاح شده و شاهد نزدیکی هرچه بیشتر تفکرات دانشجویان با رهنمودهای بنیان گذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری باشیم.

 

لینک خبر

انتعکاس در پایگاه اطلاع رسانی قم نا

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۰۷

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی