بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت انتصاب سرپرست جدید دانشگاه :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




پس از انتصاب سرپرست محترم دانشگاه صنعتی قم جناب آقای دکتر خوشنویسان، جامعه اسلامی دانشجویان بیانیه ای خطاب به دانشجویان، اساتید و مجموعه ی مدیریتی منتشر نمود که به شرح زیر است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

« إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم »

خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند (سوره مبارکه الرعد آیه ۱۱)

 

دانشجویان دانشگاه صنعتی قم، به منظور تحقق اهداف مورد انتظار تاسیس این دانشگاه که همانا تربیت و تأمین بخشی از نیرو های متخصص مورد نیاز استان و به دنبال آن کشور است، طی چند سال اخیر تمام تلاش خویش را کرده اند تا آنچه حقوق ایشان به لحاظ علمی، صنفی، رفاهی و فعالیت دانشجویی می­باشد تحقق یابد. همت و باور دانشجویان به توانایی در تغییر نقاط ضعف دانشگاه به نقاط قوت، آنجا نمایان شد که در امتداد مطالبات منطقی و شرعی خویش و با همراهی و موافقت وزیر علوم وقت، جناب آقای دکتر آخوندی به عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب شدند.

لطف خدا و همت جناب آقای دکتر آخوندی و نیز همراهی دانشجویان بزرگوار، آنجا بروز پیدا کرد که بخش اعظمی از بدهی های دانشگاه پرداخت، زمین دانشگاه پس از سال ها قطعی و نیز دانشکده ی فنی مهندسی ساخته شد. به همین منظور از تمامی زحمات ایشان طی مدت نزدیک به یکساله­ی گذشته کمال تقدیر و تشکر را داریم.

اینک اما، بار دیگر دانشگاه صنعتی قم با حضور سرپرستی جدید و البته از بدنه­ی این دانشگاه شرایط حساسی را می­گذراند. به یقین سرپرست جدید دانشگاه از مشکلات و نقاط ضعف و نیز در مقابل آن نقاط قوت دانشگاه مطلع اند .

نقش تشکل های دانشجویی قرار گرفتن به عنوان سیاهی لشکر نیست؛ بلکه بازویی کمک کننده به مسئولین هستند تا با نقد سازنده و مطالبات به حق و شرعی، زمینه را برای پیشرفت هر چه بیشتر دانشگاه و دانشجویان فراهم آورند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم، طی فعالیت بیش از 5 ساله­ی خویش در دانشگاه به عنوان بزرگترین، فعال ترین و قدیمی ترین تشکل دانشگاه، همچون سابق به بیان مطالبات بخش عظیمی از دانشجویان خطاب به مسئولین و خاصه سرپرست محترم دانشگاه به شرح زیر می پردازد.

یکی از مطالبات جدی دانشجویان در دانشگاه بهبود فضای آموزشی و علمی دانشگاه به صورت حقیقی و فارغ از آمار های راضی کننده برای مسئولین دانشگاه است. آنچه امروز نیازمند دانشجوی دانشگاه صنعتی قم می باشد توجه جدی به فضای علمی و آموزشی است. برنامه ریزی مناسب در چگونگی و نحوه ی تشکیل کلاس ها و برگزاری امتحانات و نیز تعامل دانشجو و استاد از خواسته­ها­ی به حق دانشجویان است.

دراین راستا انتظار می­رود تا از کسانی که اهل کار و تلاش هستند استفاده شود و با پیشنهادات، قالب ها و نوآوری های علمئ داخلی بتوانند بنای حقیقی یک جامعه­ی آباد و عادلانه مبتنی بر تفکرات و ارزش های اسلامی را بالا ببرند.

به فضل خدا دانشگاه صنعتی قم پس از طی زمان بسیار و البته همت فعالین دانشجویی توانسته است جایگاهی مناسب در عرصه استانی و بعضا کشوری به خود اختصاص دهد. حفظ این موقعیت با عمل به قانون و مشی اعتدالی مسئولین محترم امکان پذیر است. توجه جدی به عدالت میان تشکل های اسلامی بر اساس مصالح اسلامی و دانشگاه از مواردی است که به جد پیگیر آن هستیم. متاسفانه برخی در دانشگاه های کشور معتقد اند که تشکل­های دانشجویی تنها محلی به منظور خرج هزینه­ها­ی اضافی می­باشند، در صورتی که این دیدگاه با سخن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که همانا "دانشگاه مبدأ همه تحولات است" در تضادی آشکار است.

امری که دانشجویان دانشگاه صنعتی قم طی یکسال اخیر بسیار از آن ضربه خورده اند و در آینده نیازمند تدابیر جدی مسئولین برای رفع و بهبود آن هستند، توجه به امنیت روانی و آرامش خاطر دانشجویان است. همانطور که مستحضر هستید سایت دانشگاه ( که زیر مجموعه ی معاونت محترم آموزشی دانشگاه است) چندین بار هک شد و اطلاعات خصوصی و محرمانه­ی دانشجویان بر روی فضای مجازی قرار گرفت! نیازی که اکنون دیده میشود ، اطمینان خاطر به جهت عدم اتفاق مجدد چنین رخداد هایی در قالب های دیگر است. این مثال می تواند در مواردی چون انتخاب واحد و ... نیز تکرار شود و آنجاست که نقش مدیریت عالی دانشگاه در کنترل و تزریق آرامش به دانشگاه و دانشجویان تعیین کننده می­گردد.

ایجاد فضای امید و پویایی میان دانشجویان با توجه به یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری که همانا توجه به "کرسی های آزاد اندیشی" در فضای دانشگاه ها است، نیز از مواردی است که از مجموعه­ی مدیریتی جدید خواستاریم.

مقام معظم رهبری (ادام الله ظله الوارف) در تذکراتی می­فرمایند:« من یک‏وقت در چند سال قبل از این، حرفى زدم که بعضی­ها هم جنجال کردند. گفتم که ریاست دانشگاه­ها باید ریاست علمى باشد الآن هم اعتقادم همین است یعنى آن کسى که در رأس دانشگاه‏هاست، باید از لحاظ علمى هم طورى باشد که کسانى که آنجا هستند، این فرد را به عنوان رئیس قبول داشته باشند؛ اما علمِ با عمل، علمِ با اعتقاد. طورى نباشد که آدم بى‏اعتقادى که مى‏خواهد سر به تن این نظام نباشد، اصلًا اعتقادى به اسلام ندارد، یا اسلام را مسخره مى‏کند، یا حزب‏اللّهى‏ها را مسخره مى‏کند، یا دانشجوى مؤمن را مسخره مى‏کند، این شخص در رأس کارها بیاید؛ نه... دستش را بگیرید، کنار بگذارید. مى‏خواهد بیاید سر کلاسهاى ما درس بدهد؟ حرفى نداریم. هر معلمى بیاید درس بدهد، ما قبول داریم. ما از علم همه‏کس استفاده مى‏کنیم؛ و لو کسى که ما را قبول نداشته باشد. علمش را بگوید، ما با کمال تواضع مى‏نشینیم و از علم او استفاده مى‏کنیم، نظام از علم او استفاده مى‏کند؛ اما آنجایى که بناست در اداره‏ى امور دانشگاه تعیین‏کننده باشد، ابداً. اگر کسى به یک دختر چادرى یا باحجاب، با نظر تحقیر نگاه مى‏کند، تحقیرش کنید؛ ملاحظه نکنید. اگر کسى به جوان حزب اللهى که ریش دارد، با نظر تحقیر نگاه مى‏کند و دورش مى‏کند (حالا اگر این گزارش­هایى که گاهى از گوشه و کنار به ما رسیده، راست باشد... اگر راست نیست، که هیچ) این را تحقیرش کنید.»

با توجه به عدم ثبات مدیریت در دانشگاهی که طی یک سال، دو سرپرست را به خود دیده است، چنانچه نقاط ضعف گذشته که در بالا به آن اشاره کردیم برطرف نگردد و نقاط قوت نیز ادامه نیابد، قطعا دانشجویان دانشگاه این وضع را بیش از این بر نمی‌تابند و آتش‌فشان هایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در دانشگاه شکل خواهند گرفت.

اگر سرپرست جدید دانشگاه نخواهد یا نتواند مشکلات ذکر شده را برطرف نماید و به مطالبات دانشجویان پاسخ ندهد، دیگر چگونه باید انتظار داشت که جامعه دانشگاهی صنعتی قم به بدنه مدیریتی آن اعتماد داشته باشد؟

از سرپرست جدید دانشگاه با توجه به مقام و مسئولیت و شخصیت ایشان انتظار می­رود برای حل این مشکلات و برای رفع فتنه‌های خطرناک و خاموش کردن آتشی که هم اکنون دودش در فضا قابل مشاهده است، آنطور که شرع و اخلاق اجازه می دهد اقدام مؤثری بنمایند.

سر چشمه شاید گرفتن به بیل ، چو پر شد نشاید گرفتن به پیل

از خداوند متعال توفیق و پیروزی سرپرست محترم دانشگاه را در تحقق مطالبات فوق خواستاریم  و ان شاالله که انتخاب ایشان مبارک است.

 

 

شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان

دانشگاه صنعتی قم              .

 

 

پوشش رسانه ای:

 

1- خبرگزاری دانشجو

 

2- پایگاه خبری فردو نیوز

 


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۰
احسنت؛ عجب موضع انقلابی...
اینجاست که باید گفت اگر غلطی از رژیم صهیونیستی سر بزند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم
تفاوت چاپلوس و غیر چاپلوس اینجا مشخص میشه....
خیلی پیامت تند بود
به نظرم در عین احترام حرفتون رو زدید. امیدارم دوران مشکوه شروع نشه!
چطوری ممکن هست که کسی با وجود این همه مشکل در دوران مدیریت خودش بتونه رییس دانشگاه بشه؟!
شما هم که مثل اون پاچه خوار های انجمنی به ایشون تبریک گفتید.
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۰۵

متحجرای بیچاره

یک دانشمند شده رییس دانشگاه یک تشکل فعال هم ازش حمایت کرده حالا شد سیاه لشکر؟! خودتون دوران احمدی نژاد یادتون رفته!؟
می دونم که منتشر نمی کنید
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۱۸

انقلابی ام

هرجا، هر گروهی در برابر این افراد و مجموعه های رادیکال بایستد و موضع بگیرد، ما پشت سرشیم و از او حمایت می کنیم
بزرم ترین و قدیمی ترین!!!!!!
قدیمی ترین ک بسیجه
قابل توجه دوستان, اعضای انجمن اسلامی از جامعه بیشترن, چه برسه به بسیج...
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۳۳

فعال دانشجویی

بزرگواری که نظر گذاشتید لازم هست چند نکته خدمت شما عرض کنم:
اول اینکه بسیج دانشجویی سازمان است و تشکل نیست. و جامعه اسلامی به عنوان تشکل دانشجویی قدیمی ترین تشکل این دانشگاه محسوب می شود.
دوم آنکه به گفته ی تشکل انجمن اسلامی در انتخابات اخیر ایشان چهار، پنجم از اعضای دارای حق رای شرکت کردند که این با یک ضرب و تقیم می توان فهمید که تعداد اعضای انجمن در مقابل جامعه اسلامی نصف است و ما مستندات خود را اعلام کرده ایم.
اعتماد به نفسی که مسئولین انجمن به شما داده اند تعجب بر انگیز است که حتی شما جمعیت کم و محدود خود را از بسیج بیشتر می دانید!!!!!
سوم آنکه انجمن اسلامی که قائم مقامش خواستار کاندیداتوری در جامعه بوده است، تشکلی که مسئول فرهنگی فعلی با رافت دوستان جامعه برای شرکت در انتخابات اخراج تشکیلاتی از جامعه شده است، تشکلی که هم اکنون یکی از اعضای شورای مرکزی ایشان عضو جامعه اسلامی است و این انتخابات امسال کاملا غیر قانونی برگزار شده است، چطور می تواند بزرگترین باشد؟!
سر خودتان را گرم کرده اید به ترین ها و متاسفانه مشکل ما همین است.

به اصل مطلب بپردازید به جای حاشیه. اصل مطلب موضع گیری دانشجویی و نه سیاه لشکری نسبت به تغییر ریاست است.

ای کاش بفهمید مشکل ما ترین ها نیست؛ مشکل ما دانشگاهی است که امروز در بازی سیاسی دوستان انجمنی شما و وزارت علوم بار دیگر احتمال سقوط دارد.
با تشکر از بیانیه بسیار عالی...
متاسفانه فردی ب عنوان سرپرست منصوب گردیده ک تنها سابقه کاری او عضویت! در رصد خانه ملی و معاونت اموزشی دانشگاه بوده است!( مراجعه ب خبر انتصاب در سایت وزارت علوم) که همانگونه که شاهد بودیم در دوره معاونت اموزشی با یک برنامه ریزی فوق العاده ضعیف روبرو شدیم... و هک پرتال اموزش به دلیل کوتاهی های صورت گرفته از سمت ایشان نیز از دیگر مسایلی بود که همگی نشان دهنده ضعف مدیریت ایشان است.... متاسفانه مشکل دیگر اقای دکتر خوشنویسان این است ک ایشان با تشکل ها و مطالبه گری دانشجویی کاملا مخالف است و اگر هم موافق باشد تنها انجمن را قبول دارد. ایشان در تجربه و مدیریت لازم جهت سرپرستی دانشگاه را نداشته و دانشگاه را به سمت ادغام نزدیک می کند....
سلام مجدد
نکته اول اینکه برای اخبارت سند بده فعال دانشجویی!
وقتی کرسی شوزای فرهنگی رو ازتون گرفتیم میفهمی کی بزرگتره.....
دوم اینکه هنوز یه بار هم نظرات اقای خامنه ای رو درباره بسیج دانشجویی نخوندی بسیج تشکله.
البته شماها اونجایی که حرفهای ایشون به سودتون باشه قبول میکنید یعنی از قران ناطق هر ایه ای خواستید رو هر جوری خواستید تفسیر میکنید.
اتامرون بالبر و تنسون انفسکم افلاتعقلون...قران که میخونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خودت داری به من میگی اقلیت بعد میگی بحثترین نیست.
نمیدونم کی هستی اما انشاالله اونی که فکر میکنم نباشی که اگر اینجور باشه وای به حال جاد.
امثال تو دارند به جبهه اصول گرا ضربه میزنن نیازی به ضربه ما نیست.
برو ببین چند نفر از بزرگان فعال جبهه اصول گرایی با تو موافقن.
تا یه اصلاح طلب اومده رو کار پریدی به جونش...
توصیه می کنم دوستان رو به بیان مطالبات و دیدگاه هاشون نسبت به بیانیه و انتصاب.
در نظرات خواندم در خصوص برخی اعضای مشترک جامعه و انجمن که در صورت لزوم رسما اعلام می کنیم نه به این ترتیب و جای بحث اینجا نیست.
بحث بزرگترین تشکل اسلامی هم مکان دفاعش اینجا نیست. در اختیار هیئت نظارت است که هر تشکلی که ملاکش با عرف و قانون بخواند چه جامعه چه انجمن آن را در اختیار می گیره.
به هر ترتیب هیچ تفاوتی به حال میزان فعالیت های جامعه اسلامی دانشجویان نخواهد داشت.

از دعوای بین تشکلی پرهیز بشود. لطفا
آقای ناشناس چاپلوس نما!
ما هم شما رو شناختیم
یه توصیه واسه تو بقیه اطرافیانت دارم:
هرکس باد بکارد، طوفان درو می کند ...
والسلام ...
وظیفه ی ما مطالبه ست, الحمدلله این اتفاق داره کم کم رواج پیدا میکنه
ان شاالله این روحیه ی مطالبه گری به مابقی تشکل های دانشگاه هم سرایت کنه (البته اگر بعضی هاشون دچار خیالات و وهم نشند)
امیدوارم اتحاد بین دانشجو ها و تشکل ها در راستای تعالی و ارتقای دانشگاه بیشتر از پیش بشه.
انشاءالله با حرکت در ریل انصاف ،تعامل و اخلاق در مجموعه، به رشد و پویایی در فضای فرهنگی و تشکیلاتی جامعه دانشگاهی نائل آییم.
بیانیه ی نسبتا خوبی بود. کاش از خواسته های دانشجو ها در خصوص علمی و ورزشی بیشتر داخلش حرف می زدید. نمی دونم جاش اینجاست یا نه ولیو من خیلی ناراحتم برای یه سری از دوستانم که مثل من ورودی جدید هستند و شدن بازیچه ی دست یک سری از دانشجو های سیاسی سال بالاتر. من زیاد رییس دانشگاه جدید رو نمیشناسم اما خیلی ناراحت شدم دوستانم شدند بازیچه....
باوووو بذارید برسه یارو
نیومده کتلتش کردید خخخخخخ
بحث ادغام چیه؟؟؟ادغام خوبه یا بده؟؟؟مگه وقتی دانشگاهی از شورای گسترش مجوز داره مگه میشه ادغام بشه؟؟؟
یه توصیه ....به جای این کارا با هم اتحاد داشته باشید چون وجود هر تشکل، انجمن،جامعه برای مطالبه گری هستش،حاشیه فکر کردید به نفع دانشگاهه؟؟؟
توجه داشته باشید توجه به پیشرفت علمی کشور و روشنگری باید در راستای هم باشه وگرنه مفتم نمی ارزه،نه تشکل،نه انجمن،نه جامعه...و با حاشیه درست کردن و همدیگرو زیر سوال بردن هیچی درست نمیشه...
حمایت ها از دکتر آخوندی چه از طرف اساتید و دانشجویان قابل تامله ولی دکتر آخوندی اشتباهات بزرگی هم داشتند که فعلا نگفته بماند بهتر است،شاید اگر ایشون رو حضوری می دیدم می گفتم
http://www.yjc.ir/fa/news/5166410
ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی در آخرین روزهای سال ۹۳.
ادغام، شعار مسئولین دانشگاه است. زیرا می خواهند صدای انتقاد کسی تا وزارتخانه نرود. تا اساتید و دانشجویان از عملکرد دکتر خوشنویسان انتقاد می کنند، ایشان می فرماییند چرا رفتید، چرا گفتید، چرا کردید و ... الان است که بیان ما رو جمع کنند. انتقادهاتون رو به خودم بگید تا خودم شخصا رسیدگی(برخورد) کنم.

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی