به گزارش جادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، جمعی از دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کردند: ما دانشجویان و آینده‌سازان فردای ایران اسلامی از شما می‌خواهیم که توافقی را برای ما و مردم عزیزمان به ارمغان آورید که تامین کننده منافع ایران عزیز تر از جانمان و فرزندانمان باشد.

این تشکل‌های دانشجویی در ابتدای نامه خود خطاب به روحانی نوشتند: در آستانه فرارسیدن پایان مهلت ضرب‌الاجل برای وصول توافق هسته‌ای، جمعی از دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بر آن شدند تا نکات مهمی را در این ساعات حساس به سمع و نظر جنابتان و عموم ملت شریف ایران برسانند. در ابتدا بایستی از زحمات عدیده‌ای که در طول دو سال گذشته توسط دولت محترم و وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جهت کاهش تحریم‌های ظالمانه و دستیابی به توافقی متوازن که حافظ منافع ایران اسلامی باشد تشکر کرده و مراتب قدردانی خویش را نسبت به این مهم ابراز داریم.

در ادامه تصریح شد: چنانچه می‌دانید از ابتدای انقلاب اسلامی، ایران عزیز عرصه آزادی بیان حقیقتی بوده است و تشکل‌های دانشجویی طبق فرموده رهبر معظم در دیدار با اساتید دانشگاه در تیرماه سال ۹۴ حق ورود و اظهار نظر در رابطه با اینگونه مسائل سیاسی را داشته و دارند. فلذا تعداد کثیری از تشکل‌های دانشجویی بر آن شده‌اند تا خواسته‌ها و نظرات خویش را به سمع و نظر ریاست محترم جمهور و تیم مذاکره کننده هسته‌ای برسانند تا این وظیفه خطیر را انجام داده و بر تکلیفی که بر عهده دارند، جامه عمل بپوشانند. در حالیکه پیش‌بینی می‌شود تا اعلام توافق احتمالی فاصله زمانی بسیار کوتاهی پیش رو است بیانات دکتر سید عباس عراقچی و پیش از آن اعضای هیات مذاکره کننده شش کشور غربی و بعضی از سیاسیون داخلی خبر از توافقی می‌دهد که امضاء نشده به پایتخت‌های کشورهای مذاکره کننده برده خواهد شد که این مسئله سوالات عدیده‌ای را در ذهن ملت شریف ایجاد کرده است.

این تشکل‌های دانشجویی خاطرنشان کردند: پیش از بررسی سوالات مطروحه بایستی به نکاتی اشاره کرد که پس از آن پاسخ‌های احتمالی بیان خواهد شد. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دکتر ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا می‌نویسد: « بازرسی‌های طراحی و برنامه‌ریزی شده از ایران شدید و مستحکم خواهد بود و همچنین رژیم راستی آزمایی شامل اقدامات و مراحل خارق‌العاده‌ای خواهد بود» جناب آقای دکتر روحانی جملات فوق و بیانات دکتر عراقچی خبر از پذیرش پروتکل‌الحاقی و بازرسی‌های فراتر از حد معقول می‌دهد و این در حالیست که طرف آمریکایی بیان می‌دارد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال آماده کردن مجموعه‌ای از ابزارهای نظارتی جدید با تکنولوژی‌های پیشرفته است

در ادامه این نامه خطاب به روحانی تاکید شد:  رهبری معظم انقلاب بارها و بارها بر عدم دسترسی‌های فراتر از سایر کشورها تأکید کرده‌اند و در دیدار مسئولان نظام صریحاً فرمودند: «بازرسی‌های غیرمتعارف و پرس و جو از شخصیت‌ها را هم بنده به هیچ وجه بنده موافق نیستم بازرسی از مراکز نظامی را هم نمی‌پذیریم همچنان که قبلا گفتیم» حال همانگونه که مطلع هستید تائید راستی آزمایی فعالیت کشور عزیزمان به عهده آژانس بین‌المللی اتمی است در حالی که از دیرباز تاکنون، جهان و جهانیان موارد عدیده‌ای از بدعهدی و کذب پراکنی این نهاد به اصطلاح بین المللی را دیده اند. حال آنکه ما چشم بر این واقعیت اظهر من الشمس بسته‌ایم.  در اینجا بایستی شما را به سخنان رهبری معظم در دیدار مسئولان نظام ارجاع دهیم که فرمودند: «ما با موکول کردن اجرای تعهدات طرف مقابل به گزارش آژانس مخالفیم چون آژانس بارها و بارها ثابت کرده مستقل و عادل نیست، بنابراین ما به آن بدبین هستیم. می‌گویند آژانس باید اطمینان پیدا کند این چه حرف نامعقولی است؟ چگونه اطمینان پیدا کند؟مگر اینکه وجب به وجب این سرزمین را بازرسی کند.»

در ادامه تصریح شد: اخبار واصله از مذاکرات هسته‌ای به بیان دکتر عراقچی نشان از آن دارد که پس از اعلام توافق، متن توافق مذبور به پایتخت ایران و شش کشور غربی برده خواهد شد تا اقدامات لازم  انجام شود اما نکته‌ای در این بین ذهن ملت شریف را درگیر کرده است و موجب شکل‌گیری این سوال گشته است که آیا تیم هسته‌ای فقط مسئول پذیرفتن توافق است؟ آیا تیم هسته‌ای قدرت نه گفتن، به توافق بد را ندارد؟

در ادامه این تشکل‌های دانشجویی خطاب به ملت ایران نوشتند: چنانچه متن تفاهم‌نامه پس از اعلام توافق به پایتخت ایران اسلامی آورده شود دو راه پیش رو خواهد بود، اول اینکه متن تفاهم نامه عاری از اشکال بوده و خطوط قرمز مردم عزیزمان و رهبری معظم را رعایت کرده است که در جنین حالتی این سوال مطرح می‌شود: چرا وزیر امور خارجه توافق مذبور را امضاء نکرده است و به چه دلیل متن توافق به تهران آورده شده است؟ آیا تیم مذاکره کننده و در راس آن وزیر امور خارجه کشورمان دارای قدرت تصمیم گیری لازم هستند؟ و دوم اینکه توافق مذبور خطوط قرمز مردم عزیز و رهبری معظم را رعایت نکرده است که در چنین شرایطی با دو سناریو روبرو خواهیم شد، یک: نظام مقدس جمهوری اسلامی توافق را با تمام ایرادات و کاستی‌ها می‌پذیرد که در چنین حالتی دولت محترم مسئولیت پذیرش توافق بد را به جان نخریده و از بار پذیرش چنین مسئولیت خطیری شانه خالی کرده و مسئولیت پذیرش این توافق را به دوش نظام جمهوری اسلامی عزیزمان گذاشته است و دو : نظام مقدس جمهوری اسلامی چنین توافق نامتوازنی را نخواهد پذیرفت که در چنین حالتی هیچ سوء نظری به سمت دولت خدمتگذار نخواهد بود و همه ی هزینه ها به دوش نظام مقدس و مردم شریف خواهد بود که در چنین شرایطی طرف مقابل ایران عزیزمان را به بدعهدی و چندصدایی محکوم نموده و قطعاً فشارهایی بسیار سنگین بر مردم وارد خواهد شد.

در ادامه خطاب به روحانی تاکید شد: ما دانشجویان و آینده‌سازان فردای ایران اسلامی از شما می‌خواهیم که توافقی را برای ما و مردم عزیزمان به ارمغان آورید که تامین کننده منافع ایران عزیز تر از جانمان و فرزندانمان باشد. فرزندان این مرز و بوم در هشت سال جنگ تحمیلی ثابت کرده‌اند که با دست بسته زنده به گور خواهند شد و با رضایت کامل روی مین خواهند رفت اما حاضر به پذیرش ذلت نخواهند شد. همان آسمانیان خاک نشینی که «هیهات منه‌الذله» را شعار خویش قرار دادند و در برابر یزیدیان زمان صف زده و همانند شیران غرنده بر ایشان تاختند. همان کسانی که مجذوب صلح حضرت مجتبی(ع) با شیطان لعینی چون فرزند ابوسفیان بودند چرا که صلح امام مجتبی(ع) کم از قیام عاشورا نبوده و نیست که اگر کسی بر این باور باشد به طور قطع نسبت به چنین اصل مهمی دچار لغزش شده است و خداوند ما را جزو شیعیان چهارده معصوم قرار دهد. امامی غریب که مفاد صلحنامه ایشان چنان شفاف و واضح است که تا قیام قیامت هر کس این مفاد را مطالعه کند خواهد دانست که کوچکترین راه گریزی بر فرزند نحس ابوسفیان باز نبوده و بدعهدی این شیطان لعین بر هیچ کس پوشیده نیست.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قم

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد سبزوار

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد خمینی شهر

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه منتظری مشهد