رضایی:مسائل فرهنگی در دانشگاه صنعتی قم نباید مورد غفلت قرار گیرد :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




دبیر فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم:
مسائل فرهنگی در دانشگاه صنعتی قم نباید مورد غفلت قرار گیرد

دبیر فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم گفت: دانشگاه صنعتی قم دارای شرایط خاص خود است و باید نسبت به مسائل فرهنگی در این دانشگاه توجه لازم از سوی مسئولان صورت گیرد.

خبرگزاری فارس: مسائل فرهنگی در دانشگاه صنعتی قم نباید مورد غفلت قرار گیرد
 

صالح رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه صنعتی قم در استان قم واقع شده است باید رفتاری که از دانشجویان این دانشگاه خروج می‌کند از لحاظ فرهنگی متناسب با این شهر باشد و در نظر مردم شهر پایگاه تهاجم فرهنگی نشود.

وی ادامه داد: استان قم به عنوان مقر اصلی حوزه‌های علمیه و محل استقرار درس و بحث علما و مراجع عظام از قدیم الایام فرهنگ دینی و مذهبی خود را نگاه داشته است.

دبیر فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم اظهار کرد: نکته‌ای که در دانشگاه صنعتی قم موجب می‌شود تا بیش از پیش به بحث فرهنگ بپردازیم این است که اکثریت قابل توجه دانشجویان آن از استان‌های همجوار و به خصوص تهران هستند و این از لحاظ علمی برای دانشگاه بسیار مفید است که اگر همراه با تدبیر فرهنگی مسئولین دانشگاه باشد این دانشگاه را به یک مجموعه نمونه در استان تبدیل می‌کند.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه بعد از دو سال، سال گذشته مجددا از خواهران اقدام به جذب دانشجویان شد، اما متاسفانه هیچگونه برنامه‌ریزی دقیق و جدی برای پوشش مسائل فرهنگی در نظر گرفته نشد. بحث فرهنگی کار امروز و فردا نیست و یک کار بلند مدت است و نیازمند توجه جدی مسئولین به اجرای دقیق آن هستیم.

صالحی ادامه داد: متاسفانه در سال گذشته در حوزه نشریات شاهد آن بودیم که در دانشگاه، مطالبی منتشر شد که با روح علمی و دانشجویی بسیار فاصله داشت و ارتباط آقایان و خانم‌های دانشجو را به نوعی تطهیر می‌کرد. از طرف دیگر در بحث حجاب شاهد حرکتی از مجموعه فرهنگی دانشگاه و شورا‌های تخصصی آن نیستیم. با وجود اینکه چادر یکی از شرایط تحصیل در این دانشگاه است اما محافظه کاری‌ها موجب شده است که به این حجاب برتر با سبک پوشش‌های غیر عرف بی‌احترامی شود.

وی گفت: از لحاظ علمی دانشگاه صنعتی قم روز به روز در حال پیشرفت است و این ثمره تلاش مسئولان وقت بوده است اما مسئله‌ای که به رغم حضور مسئولان متعهد و معتقد به شدت نسبت به آن احساس نگرانی می‌شود عدم توجه به مسائل فرهنگی و اعتقادی است که نتیجه نبود بودجه و سهل انگاری‌هاست.

دبیر فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم گفت: در بحث مصرف دخانیات باید یک تدبیر ویژه در دانشگاه اندیشه شود. از چند سال پیش تا به امروز روند صعودی مصرف دخانیات در این دانشگاه زیاد شده است که باید یک حرکت جدی اقدام لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی اظهار کرد: این خطر احساس می‌شود که اگر مسئولان دانشگاه به آن چیزی که قانون برای بودجه فرهنگی در نظر گرفته است توجه نکنند و یا احیانا به رزومه سازی رو بیاورند و درگیر فضای سیاسی بازی شده و تشکل‌های دانشجویی را کمرنگ کنند، دانشجوی دانشگاه صنعتی قم از لحاظ فرهنگی هیچ تناسبی با یک دانشجوی مد نظر ارزش و آرمان‌ها ندارد.

 

لینک خبر

 


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۴

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی