امامی: شروط رهبر انقلاب بر برجام الزامات اقتصاد مقاومتی را دو چندان کرد :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




علی امامی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در قم، به شروط مقام معظم رهبری بر برجام و رابطه آن با اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد درون زا در دوران پسابرجام پرداخت.

 

وی با اشاره به نامه دیروز مقام معظم رهبری به رئیس جمهور و ضرورت اقتصاد مقاومتی در این نامه گفت: با توجه به پیام اخیر رهبر انقلاب در خصوص تایید مشروط مصوبه شورای عالی امنیت ملی و تاکید بر وجود تضمین در تعهد طرف مقابل در عمل به وعده ی رفع تحریم ها در قبال عملکرد ایران، هدف دولت در حل مشکلات اقتصادی باید توجه به اقتصاد درونی و اقتصاد مقاومتی باشد.

 

امامی افزود: پس از آنکه در وین به متنی به نام توافق جامع و نهایی هسته‌ای رسیدند، در کشور شاهد حضور هیإت های اقتصادی چند کشور خاص بودیم. ابتدای امر حضور هیإت های اقتصادی بسیار خوب است، اما آسیب زمانی است که در مقابل ورود تیم اقتصادی از کشور های مقابل، از ایران هیأت اقتصادی به آن کشور ها نرود. این یعنی باز کردن دروازه ایران به روی کالا و مصرفی کردن بازار ایران و از بین رفتن اقتصاد داخلی و تولیدات ملی در بلند مدت که بسیار خطر آفرین است.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در ادامه ضمن تقویت اقتصاد درون زا و خروج از وابستگی اقتصادی گفت: از طرف دیگر اگر حل مشکل اقتصادی را تنها در دستان کشور های خاص ببینیم، نتیجه جز آن نخواهد بود که اقتصاد و معیشت مردم وابسته به ایشان شده و جای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد وابسته می آید و هر زمان استکبار و نظام سلطه تمایل به عقب راندن مسئولین دولتی از ارزش ها و آرمان های وابسته به منافع ملی داشته باشند، از اهرم اقتصاد استفاده خواهند کرد.

 

وی افزود:  آنچه بسیار مهم و ضروری است توجه به افزایش صادرات کالا از ایران به کشور های هدف است. صادرات کالای خام صدمه به آینده کشور و آسیب پذیر کردن کشور است.

 

امامی گفت: برای مثال چرا باید سنگی که از معادن ایران تولید می شود، در کشور خارجی پرداخته شود و به قیمت گزاف فروخته شود. یا در خصوص نفت؛ صادرات نفت به کشور های دیگر و خرید محصولات مشتق نفت از ایشان با قیمت گزاف ایا عقلانی است. ایا خود ما نمی توانیم این کار را بکنیم. طبیعتا مسئولین دولتی که تمام تمرکز خود را بر مذاکرات هسته ای گذاشته اند، با رفع تحریم ها می بایست دقت نظر در فضای اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۳۰

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی