امامی: جنبش دانشجویی؛ وسط میدان مبارزه با نفوذ :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




به گزارش پایگاه خبری ایران روشن؛ علی امامی دبیر جامعه ی اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در گفت وگو با خبرنگار ایران روشن در خصوص نقش جنبش دانشجویی در مقابله با نفوذ دشمن ، گفت: یکی از وظایف تشکل ها و جنبش دانشجویی این است که در حین اینکه منافذ نفوذ در جریان دانشجویی را شناسایی می کنند ، در مقابل آن بایستند و مسئله ی نفوذ را با فعالیت های فکری و بصیرت افزایی از میان ببرند.

وی افزود: یکی از موارد نفوذ ، همان نفوذ فرهنگی است که به یاد داریم مقام معظم رهبری بحث نفوذ و ناتوی فرهنگی را مطرح کردند. جنبش دانشجویی باید در حوزه ی نفوذ فرهنگی به خصوص سبک زندگی ایرانی-اسلامی وارد شود و با برگزاری تریبون های آزاد اندیشی، این حوزه را پوشش دهد.

امامی ادامه داد: یکی از موارد دیگر نفوذ، نفوذ سیاسی است. در اینجا نقش تشکل های دانشجویی بسیار ویژه است؛ تشکل ها وظیفه ای مثل شناساندن ملاک های یک شخصیت سیاسی مورد تأیید آرمان های امام خمینی(ره) را برعهده دارند. همانطور که اطلاع دارید ، ما در تاریخ خود رئیس جمهوری را سراغ داریم که با تأیید مجلس و امضای حضرت امام (ره) از ریاست جمهوری خلع شد و اینگونه عمق نفوذ سیاسی را درک کرده ایم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی یادآور شد: جنبش دانشجویی در حوزه ی سیاسی و فرهنگی می تواند به راحتی با فعالیت فکری در حوزه ی نشریات، موضع گیری صریح و دقیق و رفتار انقلابی ، در برابر هر نفوذی بایستند.

وی همچنین ابراز داشت: تاریخ جنبش دانشجویی ایران فراز و فرودهایی دارد. هر چه جنبش دانشجویی از اصل خودش فاصله گرفت و تبدیل شد به لشکر احزاب و در واقع پل ارتباطی گروه های قدرت با دانشجویان و فضای دانشگاه را به باشگاه سیاسی تبدیل کرد ، فعالیت تشکل های دانشجویی روز به روز کمتر شد .

امامی ادامه داد: عامل دیگر این است که شما اگر صرفاً فعالیت سیاسی و همراه با شعار و تخریب را در پیش گرفتید، آن وقت از نیازهای مردم و جامعه فاصله خواهید گرفت. وقتی جنبش دانشجویی نیازهای روز مردم را نبیند، از بدنه ی مردم فاصله خواهد گرفت و شعارهایش ، مورد پسند مردم و دانشجویان قرار نخواهد گرفت . وی همچنین خاطر نشان کرد: آن مسئله ای که مورد نظر مقام معظم رهبری نیز هست این است که تشکل های دَم انتخاباتی به وجود می آیند، مانند یک دستمال کاغذی یکبار مصرف . وقتی این اتفاق افتاد قطعاً جنبش دانشجویی از آن تحرک، پویایی و آرمان خواهی خود فاصله خواهد گرفت.

امامی در خاتمه در خصوص وظایف جامعه ی اسلامی دانشجویان ،گفت: جامعه اسلامی دانشجویان در تمام دانشگاه ها یک سیستم فکری و محفلی است برای اینکه فعالیت های فرهنگی،سیاسی و بصیرتی انجام شود. جامعه ی اسلامی یک تشکل معتدل با پیروی از خط مشی حضرت امام(ره) ورهبری معظم میباشد. شما در هر دانشگاهی که بروید ، جامعه اسلامی را با توجّه به آرمان ها و فرمایشات حضرت امام(ره) یک تشکل معتدل خواهید یافت. وظیفه ی جامعه اسلامی در دانشگاه های مختلف ، فکر کردن، تبلیغ شعائر و ایجاد یک بستر مناسب برای آزاد اندیشی و تبیین معارف اسلامی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۵

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی