بیات: با گذشت چندین ماه نه تنها تحریم ها رفع نشد، بلکه شاهد بدعهدی و کارشکنی طرفین غربی مذاکرات هستیم :: سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

سایت تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ




صادق بیات، دبیر واحد تشکیلات جاد صنعتی قم در گفت‌‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به عملکرد دولت در بحث سیاست خارجی گفت: پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و روی کار آمدن دولت روحانی، وی تمام اهتمام  خود را به مختومه کردن پرونده سازی غربی ها در زمینه فعالیت های صلح آمیز هسته ای به کار بست و این مسئولیت از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه سپرده شد.

 

وی تصریح کرد: پس از حدود دو سال مذاکرات طرفین به توافق رسید و هر کدام متعهد به انجام اقداماتی در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام شدند، که طبق گفته آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به تعهدات خود به طور کامل عمل کرده و طبیعتا انتظار می رود که طرفین غربی مذاکرات نیز به تعهدات خود عمل کنند.

 

دبیرتشکیلات جادصنعتی قم  با بیان اینکه پس از مذاکرات در ابتدا منتظر رفع تحریم های مالی و بانکی از سوی غرب بودیم، اظهار داشت: متاسفانه با گذشت چندین ماه نه تنها تحریم ها رفع نشد، بلکه شاهد اعمال تحریم ها و محدودیت های جدید و اقدامات خصمانه در صدور روادید به سفرکنندگان به ایران و عقد قرارداد با شرکت های خارجی و همچنین اقدام غیرقانونی ایالت متحده در مصادره اموال ایران به بهانه های واهی بودیم.

 

وی افزود: همه اینها نشان از ادامه دشمنی و خباثت طرف غربی دارد. آمریکا بیش از پیش نزد ملت ایران  مغضوب واقع شده است. در روزهای اخیر شاهد صحبت های تعجب برانگیزی از سوی صدر اعظم آلمان و دبیرکل سازمان ملل در مورد گره زدن اجرای برجام به فعالیت های موشکی هستیم، که بعد از مباحث مربوط به حقوق بشر مطرح میگردد و این امر زنگ خطری را برای بهانه جویی جدید غرب در مورد کشورمان به صدا در می‌آورد.

 

بیات با بیان اینکه اصرار دولتمردان بر بی اهمیت نشان دادن اقدامات توهین آمیز غربی ها و صحبت های متناقض آنان جای تعجب دارد، تاکید کرد: اینها در حالی است که صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی چندی پیش اظهاراتی مبنی بر اینکه غربی ها در حال توطئه چینی جدید علیه ایران هستند و باید گوش به زنگ باشیم، داشته و ولایتی هم تاکنون هشدارهایی را در مورد اجرایی نشدن برجام و عمل نکردن به شروط 9 گانه مقام معظم رهبری به تیم مذاکره کننده داده است.

 
وی در پایان با بیان اینکه توقع داشتیم که دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید اقدامی متناسب و متقابل نسبت به بد عهدی های غربی انجام می داد، خاطرنشان کرد: این امر تاکنون محقق نشده  و نمی دانیم تا چه زمانی وزارت خارجه به رفتار منفعلانه خود ادامه خواهد داد. این هشدار را به کشورهای غربی و به خصوص امریکا می‌دهیم که مسئولیت ادامه این رفتار غیر متعهدانه بر عهده خودشان بوده و  تاوان سنگینی خواهند پرداخت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۲

ارسال دیدگاه:

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی